Перший "Запорожець" вийшов з конвеєра 1 жовтня 1960-го. У народі отримав прізвисько "горбатий".
Пришвидшення автомобілебудування пов'язували із покращенням життя населення СРСР. Коли європейці вже сіли за кермо власних дешевих автомобілів, жителі Союзу використовували переважно двоколісний транспорт. Саме тому на заводах отримали завдання розробити доступний автомобіль для населення.
Родоначальником майбутніх "Запоріжців" стала модель-444, розроблена заводом "Москвич". Також використовували запозичення з європейських авто.
До 1959-го під час конструкції зовнішній вигляд машини прийняв класичні контури, а сам автомобіль назвали ЗАЗ-965.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Horch 951, De Soto S-6, Mercedes W126 - на "РетроФест" завітає автомобільна класика
До переваг автомобіля зараховували доступну вартість і можливість ремонтувати його будь-де. При цьому все ж таки мав значні недоліки - гучний двигун, погану динаміку розгону, часті перегріви, тісний салон, маленький багажник. Із 1961-го ці проблеми намагались виправити у новій моделі ЗАЗ-966.
Самого "горбатого" випускали до 1969-го. Його роздрібна ціна складала 1,8 тис. крб. Середня зарплата у 1950-х складала 500-600 крб.
Перед запуском виробництва автомобілів "Запорожець" було багато прототипів. Деякі з них так і не побачили світ. Найпершим був прототип "Білка". Модель має цікавий зовнішній вигляд - не зовсім схожий на остаточний варіант. Родзинка і відмінна риса "Білки" - незвичайні двері. Вони відкриваються у передній частині авто, на кшталт знаменитого мінікара BMW Isetta.
Коментарі
13