



Через знищення греблі Каховської ГЕС на Хортиці показались залишки дерев'яних мостів 1944 року.
Їх збудували для продовження наступу Червоної армії під час Другої світової війни, повідомляють у Національному заповіднику Хортиця.
У жовтні – грудні 1943 року були зруйновані гребля ДніпроГЕСу та сталеві мости Стрілецького.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: ШОСТИЙ ДЕНЬ після підриву. Що зараз відбувається на Каховському водосховищі
"Спорудження нових мостів почалось 4 січня, майже одразу після відходу німців з правого берега. Крім інженерних військ, для спорудження мостів залучались тисячі робітників зі всієї області, зокрема працівники Запоріжсталі, Комунару, Запоріжбуду тощо. 80% земляних робіт виконувались вручну за важких погодних умов суворої зими. Для складніших робіт застосовувалась техніка. Насипали дамби та земляні підходи, забивали палі, яких було 1 520 штук", – йдеться у повідомленні.
Опори мосту зробили із просочених шпал і колод. Прогонні конструкції встановлювали консольним краном. Особливо складно було встановлення над судноплавною частиною Дніпра 30-метрової прогонної конструкції вагою 60 т. Німці залишили цю конструкцію біля річки Кагальник, потім її забрали будівельники.
Через 48 днів відкрили проїзд по мосту з центру міста на Хортицю. Через три дні, коли добудували міст через Старий Дніпро, відкрили рух поїздів по всій гілці довжиною 11 км зі швидкістю до 30 км/год.
Тимчасові мости використовували дев'ять років. За цей час відновили інші мости, а тимчасові демонтували.
6 червня росіяни підірвали греблю Каховської гідроелектростанції. На станції зруйнували машинну залу, ГЕС відновленню не підлягає.
Окупанти підірвали ГЕС вибухівкою, сказали в ГУР.
Коментарі