
Багато батьків упевнені, що дитині не варто поглиблено вивчати іноземні мови, бо не знайшли у сина чи доньки до неї здібностей. Дитячий психолог і викладач англійської мови у одній зі столичних спеціалізованих шкіл 34-річна Тетяна Андрієвська із цим не згодна. Жінка впевнена, що поняття "здібності до мови" не мають під собою психологічної основи. Здібності можна просто не помітити, тому й не почати розвивати у потрібний момент.
"Всі діти мають певні здібності, і мають використати їз у навчанні. Вже на 4-му році життя дитина психологічно готова до навчання іноземної мови. Але найкращий вік, у який варто все-таки починати вивчати, скажімо, англійську, - 5-6 років. Саме в цей період у дитини вже сформовані навички рідної мови. І саме в цьому віці дитина може добре навчитись відтворювати іноземну", - пояснює фахівець.
У 5-річному віці діти іще мають замало штампів мовної поведінки. Поки дитина не пішла у школу, у неї немає страху перед оцінкою своєї роботи. Можуть легко і по-новому встановлювати асоціації зі словами іноземними і словами у рідній мові. Але обов'язкова умова для ефективного засвоєнні іноземної мови - дитина вже має добре знати рідну".
"У цьому ж віці швидко розвивається увага. 5-річні діти здатні у кілька разів краще звертати на щось увагу, концентруватися, ніж 3-річні. З кожним роком життя увага стає все тривалішою, і розвивається більш активно вже у школі. Але все одно у цьому віці з дитиною варто займатись мовами не більше ніж 20-25 хвилин. Довші заняття просто не принесуть користі, бо дитина почне відволікатися. Це для 5-річного віку дуже типово. Увага зростає, якщо дитину чимось зацікавити. Завдання треба постійно врізноманітнювати. Якщо дитина спершу писала, то після цього запропонуйте їй погратися. Бо будь-хто, навіть дорослий, навряд чи добре сприйматиме інформацію, коли заняття нудні і монотонні".
"Раннє вивчення іноземних мов допомагає дитині досягти успіхів у інших предметах, коли та піде навчатись до школи. Із вивченням мов, у дитини з'явиться інтерес до географії, історії. А без них вивчення мови, особливо у старшому віці, неможливе".
"Вивчаючи мови до школи і в початкових класах, діти мають торкатися, смакувати, відчувати. Тоді будуть запам'ятовувати слова і граматичні конструкції значно краще. У цьому віці інформацію на слух дитина сприймає дещо гірше".
"Вже давно відомий факт, що до 10 років у дітей домінує права півкуля. Вона відповідає за емоції, жести, образне мислення. А ліва — перетворює інформацію логічно і послідовно. Тому до 10 років не варто обтяжувати дитину довгими переказами текстів, складним читанням. Замість цього краще додати у процес навчання веселі завдання, активні ігри".
Коментарі
1