Випускники вузів часто працюють не за фахом. Бо, закінчуючи школу, вибирають не бажану спеціальність, а таку, що вважається престижною у суспільстві.
Питання правильного вибору професії - це не проблема батьків чи дітей, а недолік профорієнтаційної роботи, розповіла Gazeta.ua співробітниця Інституту соціальної та політичної психології НАПН України Ірина Губеладзе.
"На сьогодні система вищої освіти в Україні не базується на профорієнтаційних дослідженнях. У нас престижно навчатися на юристів, економістів і менеджерів. Проте ніхто не аналізує, яка кількість таких фахівців потрібна країні. Виходить так, що люди завершують навчання, а потім йдуть працювати не за фахом. Існує шалений попит на робітничі професії, але на них вступає невелика кількість людей. Це системна проблема, і цим має займатися держава та освітні заклади", - сказала Ірина Губеладзе.
Експерт переконана, що перед вступом до вищих освітніх закладів батьки мають зводити дитину до фахівця з профорієнтаційної роботи.
"За допомогою тестів можна зрозуміти, до чого в дитини є хист. Батьки мають спрямувати дитину на визначення майбутньої професії. Навіть у межах однієї професії можна по-різному себе проявляти. Варто витратити зусилля, кошти і дати можливість дитині вибрати майбутню спеціальність до душі", - додала експерт.
2020 року збільшилась кількість випускників 11-х класів - на 11% порівняно з 2019 роком. Відповідно, державне замовлення на підготовку бакалаврів у вузах збільшили з таких спеціальностей: інформаційні технології - на 39,9%, механічна інженерія - на 13,3%, електрична інженерія - на 11,6%, виробництво та технології - на 11,1%, гуманітарні науки - на 10,8%, хімічна та біоінженерія - на 10,0%, електроніка та телекомунікації - на 10,0%, аграрні науки та продовольство - на 9,1%, математика та статистика - на 8,8%.
Коментарі