понеділок, 30 червня 2025 15:20

Штучний інтелект, мови та культурний контекст освіти: інтерв'ю з Ольгою Соколовою

Згідно з дослідженнями, більше половини викладачів у США вже використовують штучний інтелект у навчанні. Схожа ситуація і в Україні, де 55% вчителів вважають, що AІ позитивно впливає на освіту. Але як реальний вплив ІІ на шкільний процес, і які ризики з цим пов'язані? Ми обговорили це з експертом Ольгою Соколовою.

 

Ольга народилася в Запоріжжі, вивчала англійську та іспанську мови, пізніше працювала в міжнародних компаніях та опанувала японську. У 2006 році розпочала кар'єру у політичному консалтингу, а з 2015 року живе у США, де очолює департамент роботи з іноземними студентами у державній школі у Флориді. У 2025 році увійшла до журі міжнародного конкурсу American Business Expo Award — за впровадження інновацій у викладання мов.

Досвід життя у різних країнах сформував у Ольги глибоке розуміння культурної чутливості в освіті. Вона пропагує адаптивний та гуманний підхід, важливий в умовах міграції та мовної різноманітності. У своїй роботі вона наголошує на довірі, психологічній безпеці та застосуванні AI.

 

Як ви оцінюєте вплив AI на школу та роль вчителя?

Технології сильно змінили освіту. Поки рано робити остаточні висновки, ми продовжуємо збирати дані та отримувати зворотний зв'язок від батьків та учнів.

Які цифрові інструменти допомагають вам працювати?

AI дозволяє вибудовувати навчання на основі індивідуального рівня учня — особливо у багатомовних класах. Платформи з гнучким темпом навчання, гейміфікацією та візуалізаціями роблять процес цікавішим та ефективнішим. Вчителю вони допомагають аналізувати помилки та вибудовувати персональні плани.

У чому плюси та мінуси AІ при вивченні мов? Чи може він замінити вчителя?

AI — це потужний інструмент для індивідуалізації. Особливо він корисний для дітей з особливими потребами та новачків. Але замінити живого вчителя він зможе. Не зможе- ошибка,

В Україні викладання часто спирається на єдиний шаблон: запам'ятовування та вправи- особенно в изучении иностранных языков

США навпаки враховуються разные стилі навчання: на основании индивидуальных способностей ученика- можно использовать разные подходы- которые включают візуальний, слуховий контекст

Я переконана, що вчитель который работает с технологіями и понимает что это не конкуренция - а cooperative learning где AI знімає рутину і дає можливість зосередитись учителю на головному — підтримці учнів та розкриття їхнього потенціалу и будущему успеху каждого ученика- и есть будущее образования.

Зараз ви читаєте новину «Штучний інтелект, мови та культурний контекст освіти: інтерв'ю з Ольгою Соколовою». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути