У квітні подорожчали 77% соціальних продуктів. Лідером подорожчання стала капуста. Додала 43,3% до ціни.
Цибуля зросла на 29,7%, буряк - 16,7%, морква - 14,9%. Пшоно додало 14,8%, передає Держстат.
"Коли ціна на овочі в Україні була значно нижче за європейську, то коливання вартості було пов'язано з декількома причинами, головною серед яких було розподілення попиту та пропозиції. Коли ціна на вітчизняні продукти зросла до рівня країн ЄС і перевищила їх, а коливання цін стало ще більш значним, це означає, що в країні зруйновані цивілізовані відносини між державою, виробником, торгівцем і споживачем. Їх необхідно будувати, як це відбудовано в Європі", - пояснює у Facebook директор асоціації постачальників торговельних мереж Олексій Дорошенко.
Від 0,4% до 4,1% подорожчали м'ясні продукти. Свинина зросла на 4,1%, ковбаса – 1,4%, філе куряче та морожена риба – 0,8%, яловичина – 0,7%, куряча тушка – 0,2%.
Хліб зріс у ціні від 0,8% до 1,3%. Білий із борошна вищого сорту додав 1,3%, із борошна першого сорту та житній хліб – 1,1%, батон - 0,8%.
Молоко подорожчало на 0,4%, масло – 0,5%, кисломолочний сир – 0,7%, а сметана – 1%.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як змінилася вартість молочних продуктів за 4 роки
На 4,9% зросла вартість картоплі. На 0,8% - ячної крупи, 0,9% - борошна, 1,1% - макаронів. Манка подорожчала на 2,8%.
Найбільше у квітні подешевшали яйця - 11%, рис – 1,3%, сало – 1,2%, цукор – 0,7%, гречка – 0,6%.
Фактично за місяць не змінилися в ціні яблука та соняшникова олія.
"За результатами квітня, інфляція у річному вимірі зросла до 8,8%. У травні ми побачимо сповільнення споживчої інфляції, яка ще більше знизиться у червні. Однак, за результатами 2019-го, як і прогнозувала Асоціація постачальників торговельних мереж наприкінці минулого року, вона становить від 8 до 9%. Що практично співпадає з уточненими прогнозами уряду", - пояснює Олексій Дорошенко.
Овочі борщового набору минулорічного врожаю рекордно подорожчали. Ціни зросли, адже в Україні немає інформації про баланс виробництва, споживання та експорту вітчизняної продукції. Фермери не знають, що сіяти, яка культура буде прибутковою, чи буде попит на зовнішньому ринку.
Коментарі