Робити бізнес можна й від лампочки, головне — вибрати правильну стратегію. Про це кореспондентові Gazeta.ua розповів власник одного з найбільших Інтернет-магазинів світильників в Україні Володимир Ільєнко. Він очолює Інтернет-магазин "e27.ua".
Якщо покупець не може помацати, йому треба дати можливість вибирати не з кількох десятків варіантів, а з кількох десятків тисяч.
"Ще на самому старті вирішили зробити Інтернет-магазин люстр з найбільшим вибором. Зараз працюємо з 600 фабриками з Польщі, Німеччини, Австрії, Італії. Пропонуємо на вибір 54 тисячі одиниць світильників, люстр і різної світлотехніки", – говорить Володимир.
В середньому хороша люстра обходиться від 2 до 6 тисяч гривень .Є люстри і за 20, і 100 тисяч гривень. Мінімалістична люстра "без нічого" може коштувати дорожче за кришталеву. І на такі теж знаходяться покупці.
"Скляних елементів в усій продукції набагато менше ніж всі думають. У процесі транспортування бувають випадки, коли плафони зі скла розбиваються, але це зазвичай не більше пари разів на місяць. У разі необхідності висилаємо нові плафони. При цьому додаткові витрати компенсуємо за власний рахунок. Доставляємо товари "Новою поштою" по Україні, а в Києві — ще й власним кур'єром. Найбільш складні і крихкі замовлення довіряємо тільки своєму працівнику. Забезпечити зручну та надійну доставку у цьому бізнесі найскладніше", – говорить він.
Організовував Інтернет-магазин з другом. За кілька років команда збільшилась із 2 до 15 співробітників. Стартовий капітал був невеликим – всього 20 тисяч гривень.
"Для звичайного магазину найбільші затрати пішли б на закупівлю сотень одиниць товарів. Тут важко вгадати зі смаком. В онлайн-продажі це питання менш важливе. Ми з самого початку вирішили пропонувати найбільший вибір. Найбільші витрати для Інтернет-магазину йдуть на сайт та IT-інфраструктуру. Вони набагато більші, ніж уявляє пересічний користувач. У нашому випадку вони суттєво превищують вартість оренди офісних приміщень", - говорить Ільєнко.
Найважливіше бути чесним з замовником. Товар має виглядати так, як на картинці.
"Ми пов'язані зі складами по всій Україні. На сайті вказуємо, чи є продукція і коли можемо її доставити. Найшвидше — за день чи два, найдовше товар іде 2 місяці. А якщо товару чомусь немає на складі, про це говорить позначка поруч. Людині треба розуміти, чи прийде люстра тоді, коли вона планує завершити ремонт", – пояснює він.
В Україні світильники практично не виробляють, хоча у сусідній Польщі, наприклад, в межах одного міста можна нарахувати кілька десятків виробників світлотехніки.
"Найякісніші світильники створюють європейські бренди — австрійські, італійські, німецькі. Великими промисловими потужностями виробляти світильники "вдома" володіють поляки. Польські бренди мають не настільки витончений дизайн, але при цьому у них низька вартість і гарантоване європейське виробництво. Більша частина європейських виробників із досвідом свої промислові потужності розміщують у Китаї та інших країнах. Це не означає гіршу якість, бо бренд відповідає за свою продукцію однаково і з китайської, і з австралійської фабрики", – говорить Володимир.
Починали з ідеї виробляти дерев'яні люстри у 2009 році. У стартап вклали 4 тисячі гривень. Купили пару станків і зробили "тестову" партію із 10-15 світильників в гаражі.
"З дерев'яними світильниками – це була перша затія, яка нічим не закінчилася, але дала перший досвід. Ідея прийшла сама по собі, коли ми ще зовсім не знали, чим займатися і що робити. Через 3-4 проекти, пов'язаними зі світлотехнікою, ми створили Інтернет-магазин, прообраз "е27.ua". Взяли таку назву, бо е27 — це цоколь лампочки, яка є в кожному домі, так званої "лампочки Ілліча", – говорить Володимир Ільєнко.
Товари для інтер'єру одні з тих, які хотілось би купувати в Інтернеті, тут продажі поступово переходять в онлайн. За останні 5 років навіть з урахуванням кризи ринок таких покупок в інтернеті зріс, а компаній, які пропонують це зробити, збільшилося в десятки разів.
"Коли ми входили в цей ринок, схожих магазинів в інтернеті було не більше десятка", – згадує Володимир.
У зв'язку з коливаннями курсу і кризою в економіці бюджетний сегмент освітлення істотно знизився. За останній рік дешеві світильники майже не купують. А покупців дорогого світла, до подиву продавців, менше не стало. Основний акцент останні два роки вирішили робили на більш дорогих товарах.
Коментарі
3