За підсумками зустрічі 19 липня Мінінфраструктури, профспілок ДП МТП "Чорноморськ" і китайського контейнерного оператора Hutchison Ports, профспілковий лідер порту Сергій Бризгалов заявив про початок відкритого протесту портовиків з метою відправити у відставку міністра інфраструктури України Володимира Омеляна. За словами Бризгалова, обіцянки глави МІУ щодо соціальних зобов'язань китайської компанії, яка намагається взяти в оренду ключові потужності "Чорноморська", ігноруються, а інформацією про вимоги профспілок в міністерстві відкрито маніпулюють.
"На вчорашній зустрічі ми не дійшли ні до найменшого компромісу. Нас не розуміють, не слухають. У нас склалося таке враження, що міністр інфраструктури є не міністром України, а співробітником Hutchison Ports. Я прошу міністра - дайте відповідь на питання портовиків, питання щодо соціальних гарантії, щодо інвестицій, щодо вантажопотоків. На жодне з цих питань відповіді не було ні від міністра, ні від Hutchison Ports. Більш того, китайський інвестор - це ж компанія офшорна, розумієте? Міністр веде переговори з офшором! Це ганьба. Ми з 25-го починаємо процедуру відставки цього міністра", - заявив Бризгалов.
Він також висловив обурення з приводу того, що інформацією про вимоги профспілки в міністерстві маніпулюють. Зокрема, в ході зустрічі з Hutchison Ports дискусію про збереження робочих місць в порту для китайської компанії перекладачі міністерства переводили вибірково.
"Ми запитуємо прості речі: ви берете всіх людей? Hutchison кажуть - ні. Тільки 250 осіб з тисячі. Міністр же заявляє, що китайці беруть всіх. Але те, що міністр говорить - цього китайцям ніхто не переводить. Тобто переводять тільки те, що, очевидно, заздалегідь затверджено і має перекладатися. Це брудна корупційна схема, це державна зрада", - підкреслив Бризгалов.
Він додав, що з офшорною структурою в принципі нема про що домовлятися, оскільки така компанія нічого не в змозі гарантувати, у тому числі й соціальні зобов'язання.
"Якщо власник знаходиться в офшорі - всі доходи йдуть в офшор. Розумієте, що відбувається? Вони повинні були створити компанію в Україні. І створювати цю компанію повинна була не офшорна контора Hutchison Ports Development Limited, а основне підприємство Hutchison Ports, яке знаходиться в Гонконзі. Вони повинні були створити підприємство в Україні і стати 100% його власником. Але вони тут з міністерством щось крутять, вертять незрозуміле. Це корупція", - упевнений Бризгалов.
Профспілковий лідер "Чорноморська" запропонував не віддавати в оренду Hutchison Ports всі причали порту - з першого по шостий, а тільки два з них, що цілком дозволить досягти запланованого в договорі оренди обсягу перевалки - 230 тис. TEU.
"Вони повинні прийняти всіх працівників на роботу. Якщо ж ні, то навіщо їм віддавати 6 причалів? Дайте їм третій, четвертий - і все. А інші можуть працювати і без них. Нехай вони працюють на двох причалах. Це навіть більше, ніж 230 тис. TEU, якщо туди поставити потужні перевантажувачі", - резюмував Бризгалов.
Лідер профспілки нагадав, що контейнерний термінал порту "Чорноморськ" вже намагалися раніше "вкрасти" таким же чином - через оренду за часів Януковича в 2012 році і в період президентства Віктора Ющенка в 2005-му. Однак, кожного раз портовики повертали термінал в держуправління. На думку Сергія Бризгалова, так буде і цього разу.
Коментарі