В Україні виник дефіцит нафтопродуктів, але країна має стратегію щодо вирішення проблеми.
До України продовжують завозити бензин і дизельне пальне, заявив прем'єр-міністр України Денис Шмигаль, передає "РБК-Україна". Водночас на ринку пального залишиться держрегулювання.
"У нас залишився лише західний кордон, і логістика дуже ускладнилася. Фактично немає Кременчуцького НПЗ, який брав на себе центральну і східну Україну в логістичному забезпеченні. Поки що ми лишаємо контроль для того, щоб унеможливити якісь змови і заробляння на війні. Ми контролюємо формулу, тобто контролюємо націнку на собівартість, щоб не було зловживання від постачальників", - сказав він.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Мережам АЗС дозволили підняти ціни на бензин та дизпаливо
Логістика дуже змінилася, ускладнилася і здорожчала. Основний центр ввезення пального до України зараз на західному кордоні. Туди нафтопродукти потрапляють з європейських портів, фактично забезпечуючи всю територію України. Це, звичайно, може призвести до здорожчання для споживачів.
"Зараз ми ведемо переговори. Формула визначення максимальної торгової націнки для трейдерів лишається, ми дуже уважно дивимося, скільки коштує доставка. Декілька гривень може бути різниця у ціні, але дефіцит буде перекриватися", - додав Шмигаль.
Руйнування Кременчуцького НПЗ, а також всіх баз, де був відповідний запас пального, призвело до переривання логістичного ланцюжка, відповідно, до одно-двотижневого дефіциту.
"Зараз ми його надолужуємо, працює Міністерство економіки, особливо перша віцепрем'єрка Юлія Свириденко. Вона працює зі всіма мережами, оптовими постачальниками. Веземо достатню кількість пального в Україну, дивимося за пріоритетами, куди підвозити, щоб прибрати ці точки, де зараз найбільша напруга. Думаю, що найближчим часом ситуація виправиться", - зазначив прем'єр.
Після повномасштабного військового вторгнення Росії на територію України наша держава втратила майже увесь імпорт пального. Раніше внутрішнє споживання забезпечувалось переважно імпортом дизпального, бензину та скрапленого газу з Білорусі та Росії.
4 травня перший заступник голови Верховної Ради Олександр Корнієнко зазначав, що в Україні через кілька днів уже не буде бракувати пального. Ціни зміняться, однак можливість придбати пальне для автотранспорту буде. На початку воєнного стану в Україні ухвалили потужну податкову й митну реформу та звільнили від митних зборів більшість груп товарів, змогли дати такі умови, що частина бізнесу може працювати фактично на єдиному податку в 2%.
Коментарі