пʼятниця, 19 лютого 2021 12:14

Укрзалізницю пропонують реформувати за європейською моделлю

Укрзалізницю пропонують реформувати за європейською моделлю
В Україні залізницею поки перевозиться до 50% вантажів. Фото: www.epravda.com.ua

Базовим кроком з реформування українського залізничного ринку має стати поділ УЗ ​​за напрямками діяльності за європейською моделлю, зі створенням окремого оператора вантажних перевезень "УЗ Карго".

Таку позицію висловлюють представники бізнесу, повідомило ділове видання "Дело".

Бізнес-портал акцентує увагу, що нинішня ситуація в Україні дуже нагадує європейські ринки до початку їх реформування в середині 1990-х років. Зайва зарегульованість ринку монополістом - Укрзалізницею - привела до того, що залізничні перевезення останніми роками втрачали ринкову частку. Європейці, які дещо запізнилися з реформами, нині намагаються інвестувати в залізничну інфраструктуру з тим, щоб збільшити частку вантажних перевезень вагонами до 30% (з 10-15%). В Україні залізничцею поки перевозиться до 50% вантажів.

Нове правління УЗ почало розділення компанії за напрямками діяльності. Як це робилося в ЄС понад 20-ть років тому. І як того вимагають Євродирективи в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. У складі УЗ виділяються структури: управління інфраструктурою (УЗ Инфра), вантажні перевезення (УЗ Карго), планується створення пасажирського перевізника і виробничих структур. Хоча законодавці і не встигли синхронізувати нормативне поле з ЄС, у 2019 р. для виконання зобов'язань за Угодою, на рівні уряду були прийняті стратегія реформування і план заходів щодо реформування компанії.

"Ми підтримуємо... імплементацію пакету директив Європейського Союзу. Вони передбачають реформування системи і визначають потребу більшої інтеграції української залізниці в конкурентний ринок... Дуже правильним є рішення менеджменту про структурну реформу, в рамках якої підприємство вже розділили на оператора інфраструктури "УЗ Инфра" і філія вантажних перевезень "УЗ Карго". Що отримаємо в результаті? Прозорі фінансові потоки і якісне управління кожним видом діяльності національного оператора", - офіційно заявили про свою підтримку в компанії Kernel.

На підприємстві "Дніпровагонмаш" вважають, що важливо продовжувати модернізацію УЗ зі створення вертикально-інтегрованих бізнес-підрозділів з розмежуванням регуляторних функцій, прозорістю процедур і чіткою логістикою.

Рецепт такого реформування підтримують і в ЄБА. "Необхідно здійснити реформу фінансового та організаційного поділу УЗ на окремі сегменти за видами діяльності: оперування інфраструктурою; пасажирські перевезення; вантажні перевезення (послуги тяги), оперування вагонами, ремонт локомотивів і вагонів з виділенням в середині УЗ конкуруючих компаній, у вигляді акціонерних товариств, в кожному сегменті (крім інфраструктури)", - говорить Дарина Січкар, менеджер Комітету з логістики Європейської бізнес асоціації (ЄБА).

Вона також підкреслює, що важливим елементом такої демонополізації для бізнесу є довгоочікувана зміна - відкриття доступу до перевезень приватними локомотивами.

Раніше на зустрічі в ЄБА з ключовими гравцями ринку залізничних перевезень директор з комерційної роботи та логістики Укрзалізниці Іраклі Езугбая презентував концепцію філії вантажних перевезень УЗ Карго (UZ Сargo).

Зараз ви читаєте новину «Укрзалізницю пропонують реформувати за європейською моделлю». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

23.07.2010 15:39:43Зося82.193.99.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти
8.ВОЛОДЯ, я серьезно, ему уже все равно, а вот дальнейшим загребанием благ, занимается вовремя пристроенная семейка.
23.07.2010 15:37:23 Юстас92.112.37.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти
Еще одна працювалка-ворюга со своей ё..той армянкой, которая не знает как выпендриться.
23.07.2010 15:25:30Володя62.195.105.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти
Вы, безусловно, правы! Да только уж слишком односторонние проявления у него этой болезни. Всё больше из серии \"как себя не обидеть\"!...)))
23.07.2010 14:59:36Mark93.74.2.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти
Игорю: Когда был \"майдан\" мэром Киева был не Чертовецкий, а Омельченко. Иди учи историю, \"киевлянин\".
23.07.2010 14:58:18Mark93.74.2.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти
Да какой отпуск... )) Ловит чертей Чертовецкий уже второй год. Лечению не подлежит.
23.07.2010 14:55:42Зося82.193.99.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти
Хоть бы людям не врали, болен он, очень болен и людям его показывать нельзя, вот и постоянно \"в отпуске\".
23.07.2010 14:48:33Мария93.127.52.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти
Нема вже про кого говорить,його скоро посунуть,от він і добуває свій час.
23.07.2010 14:46:47коля62.80.165.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти
Если Попов не знает сколько длится дней отпуск в году так руководить ему баранами у себя в хлеву.
23.07.2010 14:46:37стагнація62.216.35.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти
бджілочка несамовита, ось хто такий льоня. працює та робить гарні справи, так напружується, що аж пердить...
23.07.2010 14:26:36Игорь193.106.136.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти
Все оранжевые, а особенно западенцы, должны \"нашего\" Черновецкого на руках носить! Ведь именно он был главным куратором \"майдана\" в Киеве, Именно он башлял бабки на размещение и кормежку в Киеве вуек с гор.
Голосів: 8642
Голосування На яку допомогу від Європи та світу Україні варто розраховувати після війни?
  • Польща обіцяє "план Маршалла" - велику програму фінансової підтримки
  • Списання всіх боргів за зовнішніми кредитами
  • Всі кошти від конфіскації майна та ресурсів РФ у світі
  • Допомоги не буде. Обмежаться підтримкою біженців
  • Мені байдуже
Переглянути