ПАТ "Укрзалізниця" має намір вчергове домогтися підвищення тарифів на перевезення, експерти вважають, що значна частина отриманих таким чином коштів буде втрачена через корупцію.
Про це повідомляють представники ГО "Залізниця без корупції", передають "Подробности".
Відзначається, що корупція залишається головною проблемою для реформування УЗ та її оновлення. Тільки за минулий рік було повідомлено про підозру як мінімум 17 посадовим особам компанії, зокрема шести особам начальницького складу департаментів ПАТ "Укрзалізниця", чотирьом керівникам афілійованих підприємств, семи службовцям залізниці і її філій.
Не менше корупційних скандалів в УЗ було і в 2018 році.
Зокрема, навесні 2018 року Генпрокуратура встановила, що регіональна філія Укрзалізниці перерахувала Дніпропетровському тепловозоремонтному заводу 70 млн грн. за ремонт двигунів, який так і не був проведений. Тоді представники прокуратури повідомили про підозру 10 посадовим особам Укрзалізниці та її філій, а також чотирьом керівникам, пов'язаним з перевізником компаній.
На початку липня прес-центр СБУ повідомив, що співробітниками відомства був задокументований факт розтрати посадовими особами регіональної філії "Південно-Західна залізниця" 20 млн грн при закупівлі запчастин для рухомого складу. Про підозрі у вчиненні правопорушень було повідомлено трьом фігурантам кримінального провадження.
Найпоширенішою схемою розкрадання коштів залишаються маніпуляції з тендерними закупівлями. Більш того, корупціонери продовжують використовувати схеми, за якими раніше вже були порушені кримінальні провадження. Один з найгучніших останніх скандалів, що вибухнув в УЗ, пов'язаний із закупівлею стрілочних переводів та запчастин до них. У минулому році НАБУ вже відкривало кримінальну справу за результатами закупівлі цих товарів Укрзалізницею на загальну суму 1,3 млрд. За даними слідства, вартість продукції тоді була завищена на 40%. В результаті дві офісні "прокладки" з Дніпра отримали від УЗ близько півмільярда гривень "зверху".
У цьому році Укрзалізниця оголосила аналогічні закупівлі стрілочних переводів та запасних частин до них на загальну суму 625 млн грн. І сталися вони так само як і в минулому році: у всіх 52 лотах трьох тендерів переміг посередник. У порівнянні з минулорічними закупівлями, в цьому році ціна на стрілочні переводи і їх ремкомплекти зросла ще на 10-10,5%. Керівництво УЗ повідомило про розірвання угод з постачальником тільки після того, як угода набула розголосу.
Нещодавно в інтерв'ю міністр інфраструктури Володимир Омелян підрахував, що через корупцію Укрзалізниця втрачає мінімум 15 млрд грн на рік. Втім керівництво державного монополіста поки не оприлюднило чіткого плану подолання цієї проблеми.
Як відомо, Укрзалізниця вирішила підвищувати вартість вантажоперевезень не"класичною" прямою індексацією тарифів, а шляхом дерегуляції вагонної складової тарифу для парку власних вагонів, збільшення нормативної кількості діб в порожньому і завантаженому рейсі і уніфікації коефіцієнта порожнього пробігу для всіх тарифних класів. Раніше повідомлялося, що Європейська бізнес-асоціація звернулася з листами до Державної регуляторної служби і Укрзалізниці з пропозицією оголосити мораторій на підвищення вантажних тарифів до створення Національної комісії регулювання транспорту - незалежного органу, який буде регулювати тарифну політику, в т.ч. в сфері залізничного транспорту. З подібною ініціативою виступала Американська торговельна палата (АСС), яка просила у влади призупинити підвищення вартості залізничних перевезень до моменту створення НКРТ і затвердження загальнодержавної моделі тарифоутворення на залізничні перевезення. Відповідна офіційна позиція АСС була викладена в листі на ім'я глави УЗ, міністра інфраструктури, міністра економічного розвитку, глави Держрегуляторної служби.
Коментарі