пʼятниця, 21 серпня 2015 22:21

"Укрзалізниця" купуватиме паливо дорожче закупівельної ціни

"Укрзалізниця" купуватиме паливо дорожче закупівельної ціни
Фото: irivne.info

Підприємство "ВОГ-Аероджет" виграло тендер на закупівлю дизельного палива для потреб "Укрзалізниці", який відбувся у четвер, 20 серпня.

Акцептована пропозиція підприємства "ВОГ-Аероджет" була за найнижчою ціною, яка становила 15 820 гривень за тонну, що в середньому на 20% менше, ніж нинішня ціна за літр дизпалива на ринку.

Реальна ціна за літр проданого дизпалива розраховується за формулою:

вартість дизпалива за тонну (15 820 грн/тонна) з урахуванням усіх поточних витрат (податки (300 грн/тонна), зберігання (100 грн/тонна), операційні витрати (500 грн/тонна), логістика (50 грн/тонна), результат — 16 770 грн/ тонна.

Ділиться на 1000 і виходить ціна за кілограм палива, що становить 16,8 грн. Множиться на 0,825 (середня щільність дизпалива) і виходить вартість проданого літра дизпалива, що буде становити 13,9 грн/літр. Додається акциз у розмірі 5%. Виходить ціна приблизно 14,6 грн/літр.

Середня ж вартість літра дизпалива на ринку на сьогодні становить 17,34 грн/літр.

Робота будь-якої компанії собі у збиток сумнівна. Переможець останнього тендеру, компанія "Вог-Аероджет", що входить до групи "Континіум", не раз потрапляла у скандали, пов'язані з продажем "Укрзалізниці" дизпалива за завищеною ціною і організації сумнівних тендерів, де виграш досягався завдяки підставним підконтрольним групі "Континіум" компаніям.

Інформацію про закупівлю пального за завищеними цінами у "Вог-Аероджет" підтверджував і колишній перший заступник голови "Укрзалізниці" Максим Бланк в одному з інтерв'ю ЗМІ.

Логіку конкурентної ціни експерти пояснюють так: за акцептованою ціною поставляється невелика партія палива, а пізніше його ціна зростає на 10-20%. Таку схему вже описував координатор проекту "Наші гроші" Олексій Шалайський стверджуючи, що домогтися підвищення ціни можна через укладення додаткового договору або через суд, така практика у переможця "Вог-Аероджет" була влітку 2014 року.

Антимонопольний комітет у своїй заяві від 18 серпня 2015 вказував на дискримінаційні умови при проведенні тендерів, які могла використовувати група "Континіум". Постійні проблеми із забезпеченням залізниці дизпаливом і завищеними цінами є наслідком безладу в ДП "Укрзалізничпостач" (підприємство, яке займається закупівлями для "Укрзалізниці", очолюване Євгеном Хорощаком, якого вважають ставлеником теперішнього міністра інфраструктури Андрія Пивоварського), яке свідомо обмежувало конкуренцію в інтересах групи "Вог Аероджет".

Тому в державних закупівель залишається мало ринку і багато змови між трейдерами, які ділять ринок в збиток інтересів держави.

Варто зазначити, що впродовж останніх восьми місяців ціна на нафту постійно падає. Згідно з цим фактом можна пояснити зниження цін від великих постачальників державним підприємствам. При цьому вартість палива для роздрібних покупців на АЗС "Вог-Аероджет" практично не змінюється за останні 4-5 місяців. Ні уряд, ні Антимонопольний комітет перевіркою обґрунтованості ціни, яка не змінюється на заправках для простих українців поки що не зацікавилися.

Зараз ви читаєте новину «"Укрзалізниця" купуватиме паливо дорожче закупівельної ціни». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 8642
Голосування На яку допомогу від Європи та світу Україні варто розраховувати після війни?
  • Польща обіцяє "план Маршалла" - велику програму фінансової підтримки
  • Списання всіх боргів за зовнішніми кредитами
  • Всі кошти від конфіскації майна та ресурсів РФ у світі
  • Допомоги не буде. Обмежаться підтримкою біженців
  • Мені байдуже
Переглянути