Підприємство "ВОГ-Аероджет" виграло тендер на закупівлю дизельного палива для потреб "Укрзалізниці", який відбувся у четвер, 20 серпня.
Акцептована пропозиція підприємства "ВОГ-Аероджет" була за найнижчою ціною, яка становила 15 820 гривень за тонну, що в середньому на 20% менше, ніж нинішня ціна за літр дизпалива на ринку.
Реальна ціна за літр проданого дизпалива розраховується за формулою:
вартість дизпалива за тонну (15 820 грн/тонна) з урахуванням усіх поточних витрат (податки (300 грн/тонна), зберігання (100 грн/тонна), операційні витрати (500 грн/тонна), логістика (50 грн/тонна), результат — 16 770 грн/ тонна.
Ділиться на 1000 і виходить ціна за кілограм палива, що становить 16,8 грн. Множиться на 0,825 (середня щільність дизпалива) і виходить вартість проданого літра дизпалива, що буде становити 13,9 грн/літр. Додається акциз у розмірі 5%. Виходить ціна приблизно 14,6 грн/літр.
Середня ж вартість літра дизпалива на ринку на сьогодні становить 17,34 грн/літр.
Робота будь-якої компанії собі у збиток сумнівна. Переможець останнього тендеру, компанія "Вог-Аероджет", що входить до групи "Континіум", не раз потрапляла у скандали, пов'язані з продажем "Укрзалізниці" дизпалива за завищеною ціною і організації сумнівних тендерів, де виграш досягався завдяки підставним підконтрольним групі "Континіум" компаніям.
Інформацію про закупівлю пального за завищеними цінами у "Вог-Аероджет" підтверджував і колишній перший заступник голови "Укрзалізниці" Максим Бланк в одному з інтерв'ю ЗМІ.
Логіку конкурентної ціни експерти пояснюють так: за акцептованою ціною поставляється невелика партія палива, а пізніше його ціна зростає на 10-20%. Таку схему вже описував координатор проекту "Наші гроші" Олексій Шалайський стверджуючи, що домогтися підвищення ціни можна через укладення додаткового договору або через суд, така практика у переможця "Вог-Аероджет" була влітку 2014 року.
Антимонопольний комітет у своїй заяві від 18 серпня 2015 вказував на дискримінаційні умови при проведенні тендерів, які могла використовувати група "Континіум". Постійні проблеми із забезпеченням залізниці дизпаливом і завищеними цінами є наслідком безладу в ДП "Укрзалізничпостач" (підприємство, яке займається закупівлями для "Укрзалізниці", очолюване Євгеном Хорощаком, якого вважають ставлеником теперішнього міністра інфраструктури Андрія Пивоварського), яке свідомо обмежувало конкуренцію в інтересах групи "Вог Аероджет".
Тому в державних закупівель залишається мало ринку і багато змови між трейдерами, які ділять ринок в збиток інтересів держави.
Варто зазначити, що впродовж останніх восьми місяців ціна на нафту постійно падає. Згідно з цим фактом можна пояснити зниження цін від великих постачальників державним підприємствам. При цьому вартість палива для роздрібних покупців на АЗС "Вог-Аероджет" практично не змінюється за останні 4-5 місяців. Ні уряд, ні Антимонопольний комітет перевіркою обґрунтованості ціни, яка не змінюється на заправках для простих українців поки що не зацікавилися.
Коментарі