В Україні індекс споживчої довіри у першому кварталі 2018 року знизився на 3 пункти - до 58 пунктів.
"Споживачі залишаються обережними у витратах. Оскільки рівень їх впевненості є найнижчим в Європі. Однак навіть в умовах споживчого песимізму бізнес з оптимізмом дивиться в майбутнє" — каже генеральний директор Nielsen в Україні та Білорусі Вайос Діморагас, пише "Інтерфакс".
За результатами дослідження The Conference Board Global Consumer Confidence Survey, це перше погіршення споживчих настроїв за останній півтора року. З третього кварталу 2016-го вони постійно зростали і піднялися з 50 до 61 пункту.
Індекс обчислюється за трьома показниками: оцінка споживачами перспектив на ринку праці, рівень фінансового благополуччя в найближчі 12 місяців і готовність витрачати гроші в даний момент.
Зниження індексу споживчої довіри пояснюється зниженням показників рівня фінансового благополуччя та готовності витрачати гроші. Так, кількість споживачів, які вважають, що Україна не вийде з кризи в найближчі 12 місяців, підвищилася до 77% на початку 2018 року.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: В НБУ пояснили, чому уповільнилась інфляція
Найбільше українців непокоять зростання тарифів на комунальні послуги та війна. До п'ятірки причин для переживання ввійшли здоров'я, економіка та зростання цін на продукти харчування.
За даними дослідження, 28% українських споживачів не мають вільних коштів після покупки товарів першої необхідності. Ті, хто має, витрачає їх на новий одяг, відпустку, роблять заощадження і відпочивають поза домом.
Україна знаходиться в десятці країн, громадяни яких витрачають на продукти найбільше. Щомісяця українці виділяють на їжу майже 38% своїх доходів, згідно із підрахунками аналітиків із США.
Коментарі
1