Техогляд планують перейменувати на "перевірку транспорту на придатність до експлуатації" (ПТПЕ), аби це не асоціювалося з корупційним оглядом від Державтоінспекції.
Законопроєкт пропонує 2 види технічного іспиту: періодична перевірка транспорту та придорожній огляд.
MMR передає деталі періодичної перевірки:
- приватні легковики й легкові вантажівки з масою до 3,5 т проходитимуть першу перевірку через 4 роки з моменту реєстрації, а потім кожні 2 роки;
- таксі - за 1 рік із моменту реєстрації й щорічно;
- автобуси, мікроавтобуси - через 1 рік із моменту реєстрації й кожні пів року;
- вантажівки й напівпричепи з вагою понад 3,5 т - за 1 рік із моменту реєстрації й щорічно;
- мотоцикли з двигуном об'ємом більш як 125 см³ - через 2 роки з моменту реєстрації й кожні 2 роки.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Tesla протаранила поліцейський автомобіль, доки водій дивився кіно на смартфоні
Мінінфраструктури пропонує ввести обов'язковий техогляд, незалежно від дати попередньої перевірки, у випадку перереєстрації автомобіля; зміни типу, призначення чи параметрів конструкції транспорту; ДТП.
Не доведеться проходити перевірку власникам:
- транспортів із максимальною швидкістю до 25 км/год;
- антикварних транспортів;
- спортивних машин;
- автомобілів з дипломатичною недоторканністю;
- тракторів і сільгосптехніки з об'ємом двигуна до 50 см³.
Під час придорожнього огляду проведуть перевірки:
- початкову. Перевірятимуть свідоцтво про придатність транспорту, здійснять візуальну оцінка стану. Також перевірять, чи були усунуті зауваження з моменту останнього техогляду;
- поглиблену. У разі виявлення технічних невідповідностей - свідоцтво про придатність анулюється, у зв'язку з чим доведеться їхати на СТО і повторно складати іспит. Після поглибленого огляду, водій отримає імунітет до перевірок на три наступних місяці.
До кінця поточного року Мінінфраструктури планує запровадити обов'язковий техогляд для усіх видів транспорту. Рішення пов'язане з вимогою Угоди про асоціацію з Євросоюзом про підвищення безпеки на дорогах.
Коментарі