Скоріше за все, є домовлення з Росією і даним законопроектом влада знімає перепони для створення консорціуму, який буде експлуатувати ГТС.
Про це заявив екс-голова (1998-2003 роки) Фонду державного майна Олександр Бондар, коментуючи законопроект Кабміну №2637 щодо приватизації ГТС.
"Перше питання це підготовка консорціуму і здача в оренду української ГТС, що зараз заборонена деякими законодавчими актами. Скоріше за все, є домовлення з Росією і зараз влада знімає перепони для створення консорціуму, який буде експлуатувати ГТС: зможе брати в оренду чи в концесію", - заявив експерт, коментуючи зміни до статті 145 Господарського кодексу про правила міжнародного договору.
"Якщо підпишуть договір з Європейським Союзом, то тоді ці речі можуть бути скасовані. Мабуть для того, щоб це не протирічило хартії, така "відмазочка" від скандалу з ЄС. Ця поправка мабуть робиться для Європи", - прокоментував Бондар.
За його словами, влада розуміє, що створення консорціуму без Європи призведе до скандалу і конфлікту.
"Для того, щоб його якось зневіліювати ця поправка вноситься. Вона буде носити чисто декларативний характер і ніякого сенсу мати не буде", - сказав експерт.
За словами Бондаря, це вже не перша спроба вивести з-під заборони реорганізацію, створення СП, ліквідацію підприємств та ГТС.
"Скоріше за все, це робиться не просто так, а в зв'язку з домовленістю з Росією", - зазначив експерт.
Коментуючи зміну пункту у статті 44 закону "Про нафту і газ", якою пропонується в частині третій слово "державне" вилучити, експерт зазначив, що якщо ГТС буде перетворена в СП або консорціум вона не буде мати державної форми права власності.
"Будь-яке підприємство, яке здано в оренду чи перетворене в СП, воно вже не є державним", - зазначив Бондар.
За його словами, влада все виводить на приватизацію і знімає заборону, але їм потрібно ще вивести з переліку.
"Це є найскандальніший та серйозний пункт", - прокоментував експерт зміни до статті 5 закону "Про приватизацію державного майна".
Крім того, Бондарь зазначив, що це все робиться для того, щоб не продавати ГТС за гроші, а за міжнародним договором віддати Росії.
"Просто віддати. У міжнародному договорі можуть бути якісь умови, чи надання кредиту, чи погашення заборгованості. Факту продажу не буде, просто по міжнародній угоді передається частина. По такій же схемі свою ГТС віддавала Росії Білорусь", - зазначив експерт.
За словами експерта, не може приватизація передбачати будь-яких зобов'язань між державою. Це вже не приватизація, а це вже щось інше, і має іншу назву – контрибуція.
Як відомо, 22 лютого, в ході прямого телеефіру "Діалог з країною" президент Віктор Янукович заявив, що скоріш за все ГТС не продадуть, а здадуть в оренду.
За його словами, скоріш за все ГТС залишиться у держвласності, а можливо вона буде передана в оренду, щоб орендної плати вистачало на утримання труби.
"Україна зацікавлена у тристоронньому форматі співпраці: за участю Європи як споживача і Росії як постачальника", - сказав Янукович.
Коментарі
14