У 2020 році загальна сума фізичних товарів і послуг, які придбали українці в інтернеті, склала 107 млрд грн, тоді як у 2021 році, за підрахунками експертів, українські підприємці можуть розраховувати на зростання обсягів електронної торгівлі ще на понад 30%.
Експерти української компанії Linemedia, яка функціонує як торговий майданчик із продажу транспорту і різних видів техніки, пояснюють, що подібні тенденції є цілком закономірними: ситуація із пандемією сконцентрувала увагу як споживачів, так і продавців на пошуки альтернативних каналів торгівлі, які були б зручними для обох сторін і відповідали вимогам часу.
Діджиталізація істотно впливає на збільшення покупок онлайн, що підтверджується прогнозом біржі Nasdaq. До 2040 року 95% усіх покупок здійснюватимуться в інтернеті. Такі цифри не можуть не вражати, враховуючи, що перший веб-сервер і браузер з'явився лише у 1990 році, а перші інтернет-магазини, зокрема Amazon та eBay, було засновано тільки у середині 90-х.
Високий попит на купівлю продукції онлайн створює для підприємців сприятливий ґрунт для запуску нових проєктів торгових майданчиків чи інтернет-магазинів. Цікаво, що ключовий тренд, пов'язаний із цим попитом – нішевість і вузька спеціалізація онлайн-сервісів. Наприклад, торговий майданчик GOAT пропонує своїм клієнтам продавати і купувати лише кросівки, бажано з унікальних колекцій, а 3D Hubs спеціалізується виключно на можливості запропонувати послуги з 3D друку різної складності.
Останнім часом вузька спеціалізація стала характерною рисою і для України, адже конкретна сегментація товарів і послуг допомагає клієнту знайти саме те, що йому необхідно, з урахуванням максимальної кількості побажань та характеристик. Розуміючи це, компанія Linemedia розділила спеціалізацію проєкту Autoline, запустивши новий проєкт Machineryline, що спеціалізується на спецтехніці та промисловому обладнанні.
Тепер на порталі Machineryline можна знайти будівельну, складську, гірничодобувну, комунальну, аеродромну, портову техніку і промислове обладнання. В компанії зазначають, що розміщення торговельних пропозицій вузького спрямування, наприклад, спецтехніки на окремому майданчику, дозволяє якісніше опрацювати його рубрикатор (система групування та розподілу техніки по категоріям) і ввести достатню кількість підкатегорій у меню, що істотно спрощує пошук потрібної продукції для покупця.
Подібне визначення категорій також привертає увагу нових продавців, якщо мова йде про торговий майданчик – таким чином вдається більш чітко зрозуміти цільову аудиторію і за допомогою ключових слів привернути її увагу.
Розвиток нішевих торгових майданчиків різних профілів – це одна із ознак переходу від традиційних магазинів до інтернет-магазинів, який, за підрахунками компанії ІВМ, пандемія прискорила на п'ять років.
Наочно розвиток можна прослідкувати на досвіді України. Наприкінці 2020 року 10,6 млн українців регулярно робили онлайн-покупки, тобто майже третина населення це постійні клієнти інтернет-магазинів і торгових майданчиків.
Онлайн-покупки і надалі набуватимуть популярності через зручність, широкий асортимент продукції, представлений на різних платформах, доступність різноманітних форматів доставки та оплати.
Як бачимо, торгівля сьогодні кардинально відрізняється від торгівлі 30 років тому. Вплив сучасних технологій та тотальна цифровізація все більше змінюють формати і, як наслідок, підходи до продажу і купівлі товарів і послуг. І без карантину вірогідність повного витіснення класичних торгових майданчиків онлайн майданчиками була і буде вкрай високою. В інтересах продавців оперативно пристосовуватися до сучасних реалій та відреагувати на запити ринку.
Коментарі