Фахівці Національної ліги транспортного бізнесу організовують підготовку інформації серед бізнесменів і сформують консолідований звіт для ПАТ "Укрзалізниця" для розвитку взаємодії бізнесу з держпідприємством у новому форматі. Таку заяву зробив глава Ліги Максим Рахлінський за підсумками II Міжнародної конференції "Залізниці України: розвиток та інвестування".
Він зазначив, що поштовхом для подальшої співпраці стане відповідь представників ринку: "Ми бачимо, що сьогодні УЗ відкрита для реального діалогу. Але діалог будується з двох сторін: тепер бізнес повинен прибрати лобіювання власних інтересів з першого плану, і перейти на новий формат конструктивного діалогу".
Про готовність Укрзалізниці будувати діалог з бізнесом і модернізувати галузь, учасників конференції запевнив виконуючий обов'язки голови правління держпідприємства Євген Кравцов. За його словами, пріоритетними напрямками політики компанії 2018 року залишаються структурні реформи, забезпечення відкритості та конкурентоспроможності, а також інвестування в основні активи. УЗ планує залучити інвестиції на 18,4 млрд грн на оновлення і модернізацію залізничного парку. Інформацію про використання коштів можна буде подивитися на офіційному державному порталі Є-Data, прилучення до якого відбудеться в рамках впровадження політики прозорості та відкритості підприємства. Паралельно з цим, спеціальна робоча група на рівні Кабміну розробляє концепцію реформування корпоративного управління держпідприємства.
"Реформа на УЗ необхідна, це зрозуміло всім. Стан поїздів та інфраструктура - все вимагає змін. Це, по-перше. По-друге, реформа не існує сама по собі. Будь-які зміни відображатимуться на ринку. Наприклад, збільшення парку вантажних вагонів, безумовно, позитивно вплине на його зерновий сегмент, який сьогодні показує хорошу динаміку", - висловив свою думку Максим Рахлінський.
Крім традиційного звіту про досягнення і плани, Євген Кравцов підняв проблемні питання. За його словами, на Укрзалізниці необхідно розробити чітку структуру роботи за основними напрямками - пасажирський, вантажний, інфраструктурний та тяга.
"Щоб провести будь-які зміни, виділити напрямки бізнесу, необхідно розуміти фінансову складову кожного напряму. Наприклад, якщо ми говоримо про те, що на пасажирські перевезення повинні надаватися субсидії державою, то нам необхідно розуміти, в якому обсязі. Адже, показник збитковості пасажирських перевезень в обсязі 10 млрд грн щорічно ми визнаємо досить орієнтовно, з цілого ряду причин, оскільки в даний час немає чіткого розподілу фінансування на інфраструктуру між вантажним і пасажирським рухом" , - пояснив в. о. глави УЗ.
Як відзначили учасники конференції, вперше великий транспортний монополіст країни не нав'язує свою політику ринку, а ініціює її відкрите обговорення. На думку голови Національної ліги транспортного бізнесу, це дає реальному сектору можливість висловити свої пропозиції та долучитися до формування держполітики в сфері залізничних вантажоперевезень.
Коментарі