Вартість перевезення вантажів в Україні в доларовому еквіваленті вища в порівнянні з близькими до умов України країнами СНД, зокрема з Росією в 1,75 разу і з Казахстаном в 1,66 разу, при цьому Україна продовжує підвищувати ціни на перевезення залізницею, що прямо б'є по промисловцях і бізнесу, підвищуючи рівень споживчих цін. Про це повідомив очільник Асоціації власників вагонів Олександр Криворучко на своїй сторінці в Facebook.
"Росія і Казахстан, піклуючись про збільшення промислового виробництва та збереження конкурентної переваги на зовнішніх і внутрішніх ринках, не стали максимально підвищувати ціни на вантажні залізничні перевезення. Так, підвищення цін у 2018 році порівняно з 2013 роком у перерахунку на 1 т/км у національній валюті в Росії становило 12,5%, а в Казахстані, навпаки, відбулося зниження на 9,1%! Тим часом Україна підвищила ціни на 110,5% (або в 2,1 рази), що особливо сильно вдарило по вітчизняних виробниках, які були змушені знизити обсяг перевезення залізничним транспортом з 442 млн тонн 2013 року до 322 млн тонн 2018 року", - повідомив експерт.
За словами Криворучка, в особливо поганому становищі опинилися аграрії.
"Становище аграрного сектору, більша частина лінійних елеваторів якого фактично відрізана від залізничних перевезень, узагалі катастрофічне. У гірників і металургів ситуація теж не краща – на складах скупчилися сотні тисяч, навіть у сукупності мільйони тонн готової, але невивезеної продукції", - заявив Криворучко.
При цьому, за словами голови Асоціації, заплановане подальше збільшення вартості витрат на залізничні перевезення буде автоматично зменшувати обсяг перевезень залізничним транспортом та обсяг доходів УЗ, що одночасно зі збитковістю пасажирських перевезень вимагатиме постійного підвищення залізничних тарифів для покриття витрат і дефіциту обігових коштів АТ "Укрзалізниця", - йдеться в його публікації.
"Все це свідчить про катастрофічну неефективність українських залізниць, які вкотре намагаються підвищити і без того високий тариф на свої перевезення, переклавши тягар відповідальності за свою неефективність на національних виробників", - резюмує автор.
Коментарі