Дані про те, що підвищення тарифів на перевалку руди призведе до недоотримання коштів до бюджетів є неправдивими і маніпулятивними.
Про це в коментарі заявив глава Асоціації міжнародних експедиторів України, експерт транспортної галузі Віктор Берестенко.
За його словами, порти працюють за заниженими тарифами, і для того, щоб мати кошти для розвитку і модернізації, вони змушені підвищувати їх до ринкового рівня.
"Ціни, за якими працюють порти, нижчі за ринкові. У нас немає розуміння, що таке оновлення основних фондів портів. Всі намагаються віджати ці пропускні потужності, крани, механізацію і не намагатися інвестувати в це. Крім того, є вимоги президента України з приводу підвищення рівня екологічності. Я так розумію, що термінали і порти будуть направляти ресурси на те, щоб підвищувати діяльність в цьому напрямку", - підкреслив експерт.
На його думку, інформація про змову портів не витримує критики, оскільки в Україні достатня кількість портів, здатних перевалювати вантажі.
"Якщо є змова, на їхню думку, нехай наші олігархи звертаються в антимонопольні структури, щоб було розслідування, є там змова чи ні. Є ж інші порти, де вони можуть обробляти свою продукцію. У нас пропускна здатність портів 240 млн тонн при обсязі переробки 160 млн тонн. А дані з приводу недоотримання до бюджетів у зв'язку з підвищенням тарифів на перевалку - це брехлива і цинічна маніпуляція", - резюмував Берестенко.
Нагадаємо, в пресі з'явилася інформація, що рішення українських портів підвищити тарифи на перевалку залізної руди на 30% приведуть до зупинки перевалки вантажів і недоотримання до бюджетів. Тим часом, експерти відзначають, що зараз порти перевалюють вантажі по занижених тарифах - $ 2,05 до $ 3,40, тоді як у світі тариф перевищує $ 5. Це особливо актуально з урахуванням того, що, за даними агентства Bloomberg, ціни на залізну руду у світі досягли історичного максимуму - понад $ 200 за тонну.
Коментарі