
З 18 червня у ЄС припинили діяти запроваджені ще в 1996 році додаткові мита на імпорт нітрату амонію (аміачної селітри) з Україною.
Тепер українська продукція може імпортуватися із загальної ввізного мита в 6,5% від митної вартості (близько 16 євро виходячи з цін на українську селітру на умовах FOB Чорне море), пише "Комерсант-Україна" в публікації "Без селітри не розібратися".
Досі за цією ставкою міг експортувати свою продукцію тільки один виробник - черкаський "Азот", і то в рамках квоти близько 30 тис. тонн на рік, а поставки понад цей обсягу і для інших виробників обкладалися додатковим митом у розмірі 29,26-33,25 євро за тонну, нагадує видання.
Для порівняння, ємність європейського ринку - близько 10 млн тонн, або близько 3 млрд євро в нинішніх цінах.
Власником усіх українських виробників аміачної селітри є Ostchem Holding, яка входить в Group DF Дмитра Фірташа.
У неї входять концерн "Стирол", черкаський і сєверодонецький "Азот", а також "Рівнеазот". Обсяг виробництва аміачної селітри в 2011 році - 2,44 млн тонн.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Долар подешевшав на 1 копійку, курс євро втратив 8 копійок
Керуючий директор NF Trading (швейцарський трейдер Ostchem) Дмитро Глебко каже, що скасування мит стала для компанії "приємним сюрпризом".
"Це не просто відкриття кордонів. Відсутність мит зробить українську селітру більш конкурентною на найбільших ринках ЄС", - зазначив він.
Попит на українську продукцію є навіть зараз, незважаючи на дію загороджувальних мит, стверджує директор з маркетингу, стратегічного аналізу і планування Ostchem Марія Беззубова. Ostchem готова претендувати на суттєву частку європейського ринку, зазначає Беззубова.
Відкриття ринку ЄС саме зараз вигідно для українських експортерів, вважає головний аналітик компанії "Інфоіндустрія" Дмитро Гордейчук. За його оцінками, вже у липні надлишок селітри на внутрішньому ринку перевищить 100 тис. тонн.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Вітіну тисячу" отримали вже півмільйона українців - Ощадбанк
"Цей товар необхідно буде десь розміщувати, а український ринок навіть напередодні сезону не в змозі його освоїти", - зазначив він.
За словами експерта, поточна вартість аміачної селітри на ринках Західної Європи становить 260-280 євро за тонну (близько $330-350).
Для порівняння, українська аміачна селітра продається по 310 доларів за тонну (FOB Чорне море) і $330 за тонну (DAF кордон України-ЄС). Але українським виробникам поки рано радіти. За правилами ЄС антидемпінгові обмеження можуть бути продовжені в разі подання апеляції зацікавленими особами протягом двох тижнів.
У понеділок у Європейській асоціації виробників добрив (EFMA) пообіцяли подати таку заявку і добитися продовження антидемпінгових обмежень щодо української продукції.
"Промисловість ЄС здатна дуже швидко захистити свого виробника за допомогою відомих контролюючих статистичних систем і торгової експертизи", - ідеться у повідомленні асоціації.
Коментарі
правильно. это позволено только россии
Читаю коментарі ідіотів і просто лохів... В Китаї ввізне мито на авто - 30%. Може ідіоти спитають себе - чому? Чому потім вони їдуть прибирати сортири в ЄС? У 2006 р. в автопромі працювало 170 тис. людей. Зараз - всього 18 тис. А імпортери не будують чомусь нові заводи, не створюють робочі місця... Вивезли гроші й забули про ідіотів... Це не погано. Погано що їх багато залишилося...
Сначала наши пускай научатся автомобили нормальные делать, а то на нашем "Дыве" долго не наездишь
Вместо того, чтобы работать над усовершенствованием свох авто и повышением их конкурентоспособности наши деляги решили всех пересадить на свой хлам. А чего особенно стараться и так сойдет. Но думаю, что при росте цен на импортные авто выростут заодно цены и на наши. Ведь можно дополнительно будет набить свои кармашки особенно не утруждаясь.
"Оскільки в разі позитивного рішення на цю вимогу Україна відразу ж зіткнеться з протидією СОТ, членом якої є. Ось перше чим УЖЕ доводиться жертвувати - наша автомобільна галузь не може конкорувати і починає гинути. А уявіть що буде коли ми вступим до ЄС ми станемо СИРОВИНННИМ ПРИДАТКОМ - ЄУропі не потрібні конкуренти в зброєбудуванні (ми 9 в світі по продажам), авіабудуванні (7 місце в світі), ІТ-технологіям (4 місце).
Але у нас буде дофіга "демократії" і це чудово!
Яка ти мразь. Ти вже ПРидаток
будем посмотреть.может вто и не прореагирует на этот фортель шоколадного зайца -порошенко. а может зайцу глубоко плевать на вто. вспомните ,как люля брала деньги у мвф и нагло обещала им выполнить условия.наши привыкли всех дурить и своих и чужих
A CHTO V UKRAINE EST SVOY AVTOPROM????




а вообще, он ,этот украинский автопром ,кому-нибудь,кроме кровососа Васадзе, и ненасытного интеллектуала ПОРОШЕНКО, нужен.КСТАТИ, а на каких тачках они свои туловища передвигают/ неужели на автопромовских
Порошенко и Васадзе офигели и тупо хотят нагнуть автолюбителей. Но в случае нагиба народ так разогнётся, что им мало не покажется.
А ведь как радовались, когда Украину приняли в СОТ, думали, что там намазано медом! То ли еще будет, когда примут в ЕЭС...
А ты пробовал получать зарплату в ЕС ? Думаю ты там даже не был.
Так проблема не в СОТ, и Россия и Киргизия уже там, и им там нравится, там 134 страны, и всем выгодно!!! Одной Украине не выгодно ??? Ты за поднятие налогов на ввоз НОРМАЛЬНЫХ АВТОМОБИЛЕЙ??? Ты идиот, я купил 5-ти летний "Пассат", в Германии за 6 000 евр., разтаможка его более 6500 евр, дебил, ты такую машину можешь себе позволить за 12 500 евр.. ПОКУПАЙ "Чери", "Тазы", "Ланосы".))))))))))))))))))))))) ПОДДЕРЖИВАЙ ВАСАДЗЕ, ПОРОШЕНКА )))))))))))))) Все просто, Украина выпускает НОРМАЛЬНЫЕ АВТОМОБИЛИ, по нормальной цене, и продает в Германии, Франции... Люди смотрят, что украинские автомобили лучше, плюют на "фольксвагены", "рено", "форды", и покупают, "доступные и надежные" украинские авто. ЛОГИЧНО ???
Ну да, очень хорошо в ЕС: везут в Украину всякое дерьмо, вроде тухлого мяса, рыбу с просроченным на 5лет сроком хранения, обноски, а украинского ничего не покупают! Например, молочные продукты, тот же самый сыр - на Россию Украина обижается, а разве Европа пускает украинский сыр на свой рынок? И так во всем дурят хохлов...
Ну не знаю, я когда еду в отпуск, (а длится он не долго), закупаю продукты в Чехии, Польше, (кошка родителей ест), качественные, украинской колбасы не хочу. И продукты, и автомобили европейские мне нравятся, если патриот, покупай украинское.)))))))))))
разве россия в вто?ни фига
Уже в ВТО, а ты и не знал ?
Ти повний ноль-невіглас,дикун,зацюканий московською пропагандою.Через таких як ти вся Україна в лайні.Для вас треба робити окрему федерацію і можете там вільно спілкуватись з вашими господарями з Росії.
Кстати сказать, разве это плохо, что СОТ не дает просто так надувать стоимость автомобилей. Это как раз в интересах простых граждан! СОТ – это свободная конкуренция без изъятий и ограничений!
Радовался только "банкир" Ющенко. Все, кто умеет считать до 10 знали, что остаткам Украинской промышленности - пипец.