Підвищення Укрзалізницею вартості пасажирських перевезень обґрунтоване, розповів Gazeta.ua Володимир Шульмейстер, директор напряму "Інфраструктура майбутнього" Українського інституту майбутнього.
"Ще три роки тому пропонували підвищити вартість пасажирських перевезень на 21 відсоток. Тоді міністерство було проти. Бо це соціальна історія, не популярний захід. В Україні багато людей користуються потягами саме через їхню доступність. Але низька ціна та неефективність Укрзалізниці робить цей напрям збитковим. 2015-го компанія втрачала близько 7 мільярдів гривень на рік, 2018-го прогнозують збитки - 10 мільярдів. Для порівняння: грошовий обіг усієї Укрзалізниці 70-80 мільярдів гривень", - каже Володимир Шульмейстер.
Підвищення вартості проїзду на 25% недостатнє, за словами експерта.
"Треба один раз підвищити удвічі вартість проїзду. Це мало б величезний ефект на Укрзалізницю й інші види транспорту. В Україні такі вбиті маршрутки саме через низькі ціни на залізничні квитки. Ці види транспорту конкурують між собою. Якби зросла вартість проїзду в потязі, - автобусники теж підвищили б ціни. Додаткові заробітки направляли б на покращення якості транспорту. Укрзалізниця не може працювати нижче собівартості. Це комерційне підприємство, а не благодійний фонд", - говорить Шульмейстер.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Укрзалізниця створить універсальний вид квитків
В Україні потяги їздять із максимальною швидкістю 160 км/год. В Європі — 300 км.
"Це пов'язане зі зношеністю інфраструктури, тобто якістю колій. Оскільки Укрзалізниця не може інвестувати гроші у модернізацію, швидкість руху щороку падає. Їхати швидше - небезпечно. У нас дві великі проблеми: інфраструктура та рухомий склад. Максимальна довжина рейок в Україні - 25 метрів, в Європі - 120. Тобто закордоном стиків менше. А стик - це завжди слабке місце, де зношується колесо. Крім того, сама якість рейок у Європі вища, ніж у нас. Ще питання експлуатації. За цим всім треба слідкувати", - додав експерт.
Останній раз вартість пасажирських перевезень залізничним транспортом зросла у травні на 15%. Тарифи можуть підвищитися ще на 25% протягом 2018-2019 років і до 30% протягом 2020-2021 років. Причина подорожчання - нині пасажирські перевезення для Укрзалізниці є збитковими та підтримуються коштами від вантажних перевезень.
Коментарі
1