четвер, 07 червня 2018 09:40

Депутати ініціюють продовження пільгових акцизів для імпортних вживаних авто ще на 2 роки

Депутати ініціюють продовження пільгових акцизів для імпортних вживаних авто ще на 2 роки
До кінця року Верховна Рада може ухвалити закон, що встановлює правила ввезення вживаних автомобілів. Фото: 5 канал

Верховна Рада до кінця поточного року може ухвалити закон, що встановлює, в тому числі, правила ввезення вживаних автомобілів (і легалізації авто на іноземних номерах), але паралельно низка депутатів ініціює продовження закону про ввезення вживаних автомобілів за зниженими ставками акцизу, що діє до кінця цього року, повідомив народний депутат Роберт Горват.

"Автомобільний ринок України гостро потребує врегулювання. На сьогодні вже є два варіанти вирішення проблеми, під які потраплять і "євробляхи". Перший – від парламентського комітету, другий – мій. Думаю, законопроект комітету буде зареєстрований у ВР за два-три тижні. Якщо ж – у чому я сумніваюся – він прийнятий не буде, то є ще мій законопроект, який має таку ж мету і передбачає, зокрема, "податок на старість", тобто диференційований акциз залежно від віку автомобіля", - повідомив Горват вчора на прес-конференції в агентстві "Інтерфакс-Україна".

У той же час, за його словами, "на крайній випадок" депутати проговорюють і варіант продовження закону про ввезення авто за зниженими ставками акцизу, одним із ініціаторів якого є Роберт Горват.

Згідно з наведеними ним даними, з 1 серпня 2016 року (початок дії закону) до початку 2018 року до України було ввезено понад 80 тис. вживаних автомобілів. При цьому лише 2017 року (повний рік дії закону) до держбюджету від процедури їх розмитнення надійшло 5,4 млрд грн.

"Думаю, закон можна продовжити ще на кілька років", - вважає Горват.

Він нагадав, що ставки акцизного збору були знижені від 2 до 28 разів, або до €0,2 максимум за 1 куб. см об'єму двигуна, залежно від виду автотранспорту. Таким чином, кінцева ціна авто нижча за ринкову вартість приблизно на 40%.

Як повідомлялося, згідно з ухваленими законом змінами до Податкового кодексу, фізичні та юридичні особи з 1 серпня 2016 року до 31 грудня 2018 року можуть ввезти до України одне авто на рік (випущене не раніше 2010 року), яке можна перепродати лише через рік. При цьому знижені ставки акцизу не застосовуються до автомобілів, які мають походження або ввозяться з країни-агресора (або окупанта).

"Чи варто закривати бізнес, який приносить щорічне поповнення бюджету не менше ніж на $200 млн, до того ж це абсолютно "білий" бізнес, оскільки всі машини, що ввозяться за "пільговим" законом, проходять офіційне розмитнення та отримують українську реєстрацію", - зазначила заступник генерального директора компанії "Євротермінал" Олена Гиряєва.

Вона повідомила, що на сайті президента України Петра Порошенка компанія зареєструвала електронну петицію з пропозицією закріпити пільгові ставки ввезення вживаних авто на постійній основі, яка вже зібрала майже 14 тис. підписів з 25 тис. необхідних.

Гиряєва підкреслила, що авто, які ввозяться за цим законом, відповідають екологічним нормам не нижче Євро-5, тоді як в Україні середній вік авто - 20 років, вони відповідають стандарту Євро-0.

Відповідаючи на запитання агентства про вплив чинного закону на ринок нових легкових автомобілів, Роберт Горват зазначив, що, за статистикою, навряд чи можна говорити про зниження продажів нових авто у зв'язку з легальним ввезенням уживаних.

"2015 року до України було ввезено 46 546 нових авто, надходження до бюджету склали 6,4 млрд грн, 2016-го – 65 562 авто (надходження 12,4 млрд грн), а 2017 року, коли закон вже працював у повну силу, – 82,3 тис. авто (надходження 15,8 млрд грн). Тобто ніяк цей закон не вплинув, а проблемою, скоріше, є ввезення "євроблях", які вже завозять навіть нові", - зазначив народний депутат.

Як раніше зазначали експерти ринку, значний потік уживаного імпорту почав викликати складнощі з реалізацією автомобілів на внутрішньому ринку. Зокрема, в ряді марок імпорт "свіжих" уживаних авто вже переважає над продажами бренду з існуючого парку авто.

За даними асоціації "Укравтопром", первинні реєстрації вживаних легкових автомобілів у січні-квітні 2018 року виросли на 85% порівняно з тим самим періодом 2017 року – до 25,2 тис. од. При цьому в квітні реєстрації вживаних авто виросли на 44% - до 6,5 тис., нових – лише на 5%, до 6,8 тис.

Зараз ви читаєте новину «Депутати ініціюють продовження пільгових акцизів для імпортних вживаних авто ще на 2 роки». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 8642
Голосування На яку допомогу від Європи та світу Україні варто розраховувати після війни?
  • Польща обіцяє "план Маршалла" - велику програму фінансової підтримки
  • Списання всіх боргів за зовнішніми кредитами
  • Всі кошти від конфіскації майна та ресурсів РФ у світі
  • Допомоги не буде. Обмежаться підтримкою біженців
  • Мені байдуже
Переглянути