Цього року розраховувати на вдалі розпродажі не варто ані покупцям, ані підприємцям, розповів Gazeta.ua економіст Олександр Охріменко.
"Карантин вихідного дня фактично нівелює ефект чорної п'ятниці. По-перше, багато українців почали економити, і це логічно. Коронакриза зробила нас скупішими. По-друге, відсутність нормальної роботи торговельних центрів фактично убиває ефект розпродажів. Буде провал не тільки в Україні, а й по всьому світу", - вважає Олександр Охріменко.
За словами економіста, інтернет-розпродажі також не матимуть бажаного ефекту.
"Справа не в онлайн-форматі. Ефект чорної п'ятниці спрацьовує лише за рахунок нормальної роботи торгово-розважальних центрів. Коли люди купують зі знижками весь рік, це перетворюється на так званий "подарунковий" день. Зараз у людей немає того драйву, як минулі роки. А без драйву чорної п'ятниці не може бути", - зазначив він.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Виручка онлайн-магазину AliExpress за 3 дні розпродажів - $75 млрд
Пандемія суттєво знизила купівельну спроможність українців, тому бізнесу розраховувати на великі продажі не варто.
"Зазвичай в чорну п'ятницю люди купували одяг, техніку, косметику, подарунки. Адже саме з цього дня починаються передноворічні розпродажі", - додав Олександр Охріменко.
"Українці найбільше економлять на побутовій техніці. Це те, що може потерпіти. Також на одязі, взутті. Дуже суттєво - на розвагах, але вони і не працюють. Люди не знають, коли карантинні обмеження закінчиться, і просто беруть паузу", - підсумував експерт.
Традиційно чорна п'ятниця припадає на останню п'ятницю листопада і подовжується на вихідні. Цьогоріч карантинні обмеження позначилися на головному розпродажу року.
Коментарі
1