Ексклюзиви
четвер, 07 грудня 2017 16:54

Бензин подорожчає: експерти розповіли про наслідки запровадження мита на імпорт

Бензин подорожчає: експерти розповіли про наслідки запровадження мита на імпорт
Від непродуманого запровадження мита постраждають не лише автомобілісти, а й українські експортери. Фото: Інтерфакс-Україна

Комітет Верховної Ради з питань податкової та митної політики пропонує ввести мито на імпорт нафтопродуктів на 5,5%.

"Рішення виключно лобістське. Це не призведе до поповнення державної казни чи зменшення цін нафтопродуктів. Навпаки, існує ризик, що ціна пального зросте десь на 1 гривню. Поправку про мито вніс один із депутатів Дніпропетровської області. Чесно кажучи, людей, які пропонують таке зробити, потрібно показувати по телевізору. Щоб автомобілісти знали своїх "героїв"", - розповів Gazeta.ua директор спеціальних проектів науково-технічного центру "Психея" Геннадій Рябцев.

На сьогоднішній день в Україні не існує мита на імпорт нафтопродуктів.

"По-перше, в Україні не можна запроваджувати ще якісь мита крім тих, які вже були. По-друге, так зване загороджувальне мито призведе до того, що компанії, які завозять нафтопродукти до нас, звернуться до власних урядів з пропозицією запровадити відповідні заходи проти українських товарів. Нагадаю, що пальне ми імпортуємо з Литви, Польщі, Румунії та інших країн ЄС", - каже Рябцев.

Експерт додав, що від непродуманого запровадження мита постраждають не лише автомобілісти. Оскільки нафтопродукти - інфраструктурний товар, від якого залежать ціни на товари і послуги в Україні. Це матиме негативний вплив на українських експортерів.

Раніше вже були спроби запровадити мито на імпорт палива в Україну.

"Це вже друга спроба . У 2011-2012 роках нафтопереробні українські заводи об'єдналися і проводили дослідження щодо переваг іноземних постачальників на український ринок. На скільки мені відомо, розслідування провалилося - це була корупційна схема", - зауважив директор консалтингової компанії "Юпеко" Олександр Сіренко.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Експерти розповіли, скільки коштуватиме бензин у грудні

Фахівець наголосив, що варто всіляко стимулювати розвиток українських заводів.

"Якщо ми говоримо про енергетичну безпеку України, то варто віддавати перевагу саме українському продукту. Це матиме позитивний вплив як на бюджет країни, так і на розвиток бізнесу в Україні. Купуючи імпортне паливо, ми інвестуємо у модернізацію іноземних заводів. На ринку має переважати вітчизняне паливо", - каже Сіренко.

На сьогодні, Україна імпортує близько 80% палива. На український продукт припадає лише 20%.

Ціни на дизельне пальне та бензин почали зростати з 8 вересня. До 30 листопада бензин А-92 подорожчав на 3,38 грн/л, А-95 – на 3,36 грн/л, А95+ – на 3,34 грн/л. ДП додало 3,79 грн/л.

Зараз ви читаєте новину «Бензин подорожчає: експерти розповіли про наслідки запровадження мита на імпорт». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 8642
Голосування На яку допомогу від Європи та світу Україні варто розраховувати після війни?
  • Польща обіцяє "план Маршалла" - велику програму фінансової підтримки
  • Списання всіх боргів за зовнішніми кредитами
  • Всі кошти від конфіскації майна та ресурсів РФ у світі
  • Допомоги не буде. Обмежаться підтримкою біженців
  • Мені байдуже
Переглянути