В Україні спростили фінансовий моніторинг для клієнтів, чиї операції не викликають підозр. Приходити до банку тепер не обов'язково.
Фінансисти зможуть перевіряти клієнтів на відстані за допомогою різних каналів зв'язку. Наприклад, телефону чи електронної пошти. Крім того, застосовуватимуть електронний цифровий підпис, пише ubr.ua.
Банки збиратимуть додаткову інформацію про клієнтів, коли ті прийдуть до фінустанови, щоб провести потрібні операції.
Щоправда, у разі виникнення сумнівів у достовірності отриманої інформації фінустанови можуть запросити клієнта для особистої зустрічі.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Скільки українців не мають банківського рахунку
Нацбанк визначив 3 правила для ідентифікації клієнта:
- Не рідше одного разу на рік. Якщо ризик проведення клієнтом фінансових операцій із легалізації кримінальних доходів і фінансування тероризму банком оцінюється як високий.
- Не рідше одного разу за 2 роки. Якщо такий ризик оцінюється як середній.
- Для всіх інших випадків термін уточнення даних не повинен перевищувати 3 років.
Це дозволить не відволікати клієнтів для формального підтвердження відомих даних. Банки більше не зможуть блокувати банківські картки українців, якщо вони не пройшли фінмоніторинг.
В Україні запропонували ретельніше контролювати перекази на суму понад 30 тис. грн без відкриття рахунку. У Мінфіні вважають, що такі транзакції повинні супроводжуватися повною перевіркою інформації про платника й одержувача. Йдеться про місце проживання, серію та номер паспорта, ідентифікаційний код. Це не стосується переказів менше 30 тис. грн.
Коментарі