пʼятниця, 16 березня 2012 14:29

Автобан до Черкас пройде в обхід дороги смерті

Президент Віктор Янукович заявив, що ближчим часом держава будуватиме автобан із Києва до Дніпропетровська. Зокрема, до кінця цього року мають завершити будівництво та реконструкцію ділянки цього шляху в Черкаській області. Дорога має пройти біля міст Канів і Черкаси.

За словами міського голови Черкас Сергія Одарича, розвиток міста залежить від наявності нормального транспортного сполучення.

- Черкаси суттєво відстають від інших обласних центрів зі шляхами сполучення. Маємо лише невелику 25-кілометрову ділянку нормальної дороги до Сміли. Решта доріг - минуле століття. Трасу від Києва до Черкас Лівим берегом Дніпра водії називають дорогою смерті. Кількість пам'ятників на узбіччі - найбільша в Україні.

Що передувало заяві президента?

- Ми кілька разів зустрічалися з віце-прем'єром Борисом Колесніковим. Обговорювали деталі. Спочатку Київ схилявся до варіанту автобану Лівим берегом. Мені вдалося переконати, що це буде дорого - треба зводити широкий міст десь у районі Черкас (теперішній міст має по одній смузі руху в кожен бік. - Gazeta.ua). Транзитний транспорт до Кіровограда й далі мусив би кілька разів переїздити з берега на берег.

Признатися, мої фантазії обмежувалися лише дорогою до Дніпропетровська. Борис Колесніков дещо розширив цю ідею в напрямку Ростова-на-Дону й Сочі. 2014 року там відбуватиметься Олімпіада. Із вводом у дію автобану Київ - Дніпропетровськ дорога з Європи до Північного Кавказу матиме завершений вигляд. Плюс вона з'єднає столицю з розвиненим промисловим півднем країни.

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Києві автівка повністю провалилася під асфальт

В Україні немає жодної дороги, яка б відповідала класу європейського автобану. Що президент мав на увазі під словом "автобан"?

- Якою бути дорозі, вирішуватиме Міністерство інфраструктури. Мені хотілося б, щоб це були широкі смуги з розподільчим бар'єром посередині. На перетині шляхів - багаторівневі розв'язки. Дорога не зачепить ані метра міської землі в Черкасах. Але поряд із нею буде транспортний вузол - залізничний і автобусний вокзали та аеропорт. Ще один плюс - замовлення на будівництво отримають черкаські підприємства - кар'єри, щебеневі й асфальтні заводи. Бо техніку можна привезти, а сировину краще брати на місці.

Здається, звести або реконструювати трасу на Черкащині до кінця року - нереально.

- Я теж схиляюся до цією думки. У кращому разі до кінця року матимемо лише робочий проект.

Якою буде вартість будівництва?

- Не знаю. Думаю, після узгодження проекту Кабмін назве реальну цифру. Трасу прокладатимуть старими ділянками.

Звучать застереження про можливі збитки Канівського заповідника та проблеми із землевідведенням при розширенні шляху.

- Дорога пройде за 12 кілометрів від межі Канівського заповідника. Труднощі під час продажу земельних ділянок чи придорожніх будинків можуть виникати, але так було завжди і це є просто робочими моментами.

Зараз ви читаєте новину «Автобан до Черкас пройде в обхід дороги смерті». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

16

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 8642
Голосування На яку допомогу від Європи та світу Україні варто розраховувати після війни?
  • Польща обіцяє "план Маршалла" - велику програму фінансової підтримки
  • Списання всіх боргів за зовнішніми кредитами
  • Всі кошти від конфіскації майна та ресурсів РФ у світі
  • Допомоги не буде. Обмежаться підтримкою біженців
  • Мені байдуже
Переглянути