Виставку гравюр із видами давнього та сучасного Тернополя відкрили у Тернопільському обласному державному архіві. В експозиції представлені 22 роботи місцевого художника Миколи Гілевського, який працює під псевдонімом Нікаса Почаївського.
Присвятили її одразу двом річницям, що випали на один день з різницею у кілька століть - річниці з дня заснування міста та річниці його визволення від німецько-фашистських загарбників.
"Щоб виставка весь час не повторювалася, ми вирішили підійти нестандартно. Доля звела мене з самоуком, художніком-графіком Миколою Гілевським, який собі обрав творчий псевдонім Нікас Почаївський. І я подумав, чому б і ні? Він належить до числа невизнаних митців - не є ні професійним художником, ні членом спілки художників і тому не має можливості виставлятися у мистецьких закладах. Це наша перша співпраця. І виставка користується попитом у тернополян-- так набагато цікавіше, ніж давати старі фотографії", - розповів директор архіву Юрій Гумен.
За словами Гумена, на Тернопіль найкраще дивитися саме у чорно-білих тонах.
"На сучасний Тернопіль краще дивитися у вигляді гравюри – так сталося, що не вистачає грошей міської влади на його відродження. Хоч старих австрійських будинків не так багато, але, видно, є інші цілі і пріоритети у наших чиновників. Тому графіка – це те, що можна побачити якнайкраще. Бо стан більшості будівель міста викликає певні сумні нотки, а в графіці це виглядає чудово. Можна помилуватися видами у чорних і білих тонах", - зауважив Юрій Євгенович.
Художник робить гравюри на основі старих фотографій міста. Тож на виставці зібрані зображення не тільки існуючих, а й знищених у воєнний та післявоєнний час будівель. Це, зокрема, Парафіяльний костел, на місці якого нині універмаг, Єзуїтський костел, перероблений під швейну фабрику, та Стара синагога, на фундаменті якої побудували музучилище.
Коментарі