17 лютого 1904 року в міланському театрі Ла-Скала провалом завершилась прем'єра опери "Мадам Баттерфляй".
Італійський композитор Джакомо Пуччіні створив оперу за мотивами драми Давида Беласко "Гейша". В її основі - історія нещасливого кохання японки Чіо-Чіо-сан на прізвисько Баттерфляй до лейтенанта американського флоту Бенджаміна Франкліна Пінкертона.
Головну партію виконала італійська прима Розіні Сторкіо. На початку 2-го акту протяг задер кімоно співачки. Із залу вигукнули: "Баттерфляй вагітна!" Публіка почала мукати, кукурікати та сміятися. Виставу супроводжував свист. Преса ж не так жорстко прийняла прем`єру. Хоча критики й відмітили, що новий твір Пучінні музикою нагадував попередню оперу композитора "Богема".
Повторну постановку "Мадам Баттерфляй" наважились зробити через 3 місяці в Брешиї. На партії Чіо-Чіо-сан запросили українку 21-річну Соломію Крушельницьку.
Випускниця Львівської консерваторії тоді продовжувала навчання в Італії. На це рішення вплинула італійська співачка Джемма Беллінчоні, яка почула сопрано українки під час гастролей Галичиною й порадила вдосконалити талант на Апеннінах.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Театри бояться комедійних вистав про війну
Партія в "Мадам Баттерфляй" зробили Крушельницьку зіркою європейського масштабу. Реабілітувала оперу Пуччіні в очах публіки.
"Сеньйора Крушельницька збагачує постать Батерфляй своїм великим і дорогоцінним почуттям прекрасного, її тонка душа слов'янської жінки так глибоко вживається в поетичний і музичний образ героїні, що утворює разом з нею одне неподільне ціле. Можливо, інші Батерфляй зійдуть з часом на наші сцени, але перед очима одразу виникатиме незабутня постать Крушельницької, а всі інші здаватимуться лише її блідою тінню", - писала італійська преса.
Знайомі композитора розповідали, що в його робочому кабінеті до кінця життя висів лише один портрет - Соломії Крушельницької.
2009-го за мотивами образів із опери "Мадам Баттерфляй" гурт "Воплі Відоплясова" випустив сингл та кліп.
Коментарі