Голова відділу скульптури в Луврі Гілем Шерф відвідав Київ з лекцією про досвід експозиційної роботи Лувру. Розповів. Що виставка робіт івана пінзеля, яка нещодавно експонувалася, стала для французьких глядачів небаченим досі відкриттям. Адже бароко Східної європи досі у Луврі не було представлене ніяк.
"Чому Пінзеля повезли до Лувру? Це сталося випадково. Був собі бізнесмен-француз, який працював у Львові, він приїхав з нами зустрітися і показав нам репродукції витворів Пінзеля, сказав, що це дивовижний скульптор. У Львові зараз намагаютсья заговорити про цього митця. Побачивши його твори, ми були зачаровані. Ми поїхали до Львова на цілий тиждень. Ще був живий ініціатор цієї виставки Борис Возницький. Борис Возницький просто порятував твори Пінзеля — створив для них запасники на території монастиря, зробив усе, щоб це надбання збереглося. Дирекція Лувру прийняла цей проект, і почалася співпраця між Лувром і Львівською галереєю мистецтв.
Виставка тривала у Луврі три місяці. Преса і публіка сприйняли її з захопленням, каже пан Шерф.
"Експозиція Лувру не показує бароко Центральної і Східної Європи. Тому це було щось абсолютно нове для паризької публіки. 18 століття вони знають, але з точки зору "омріяної античності". Східноєвропейське бароко для Франції було абсолютною новизною. У пресі дуже багато про це писали. Я сам писав статті на прохання журналів, щоб говорити про Україну".
Твори Пінзеля виставляли центральній частині Лувру.
"Виставка була представлена у капелі. На другому поверсі вікно виходить на піраміду і двір Наполеона, а друге вікно виходить на квадратний двір. Тому для виставки було подвійне денне освітлення. Я хотів скористатися з того, щоб це місце максимально було освітлене природним чином. Капелу обрали не просто так, а й тому, що твори Пінзеля — це релігійне мистецтво, і це логічно. Також тут дуже хороша висота стель. Завдяки цьому можна було підняти скульптури на ту висоту, на кій вони знаходилися в церкві. Маленькі янголята з вівтарів знаходилися на дуже великій висоті. Тому і в Луврі ми їх підняли майже до стелі. На скульптурах Пінзель зробив навмисні анатомічні деформації, щоб знизу вони сприймалися як живе тіло — тому пропорції були навмисно викривлені. На них треба дивитися під певним кутом", - зазначив фахівець.
Коментарі