На початку листопада автомобілісти "перевзувають" свої автомобілі у зимову гуму. Вона не втрачає еластичності у морози й краще підходить для їзди засніженими дорогами та ожеледицею.
"Вибираючи колеса, більшість автомобілістів роблять одні й ті ж помилки – купують не підходящу гуму для свого стилю їзди, української зими та автомобіля. Звертають увагу на бренд та країну-виробника гуми, а не на її конструкцію, - каже Юрій Марущак, спеціаліст компанії "Шина-сток" у Києві, що продає автомобільні покришки. Він розповідає, як правильно обрати зимові шини.
Які шини найбільш придатні для української зими?
- Для жителів південних областей підійдуть моделі шин із масивними водовідводами, щоб через них просочувалося якомога більше мокрого снігу та води, масивними грунтозачепами, аби не буксувати на вологій землі чи глині. Для решти областей, де взимку багато снігу, краще обирати покришки із розрідженим малюнком – з великою відстанню між "шашками". Тоді крізь його елементи краще проходитиме сніг. Глибина малюнку має бути не менше 9-10 міліметрів. Інакше гума погано продавлюватиме крижану поверхню снігу.
З яким малюнком протектора найкраще обирати гуму?
- Однозначно на це питання важко відповісти. Треба дивитися, на який автомобіль ставитиметься гума, який водій їздитиме на цій машині. Новачкам раджу гуму із направленим малюнком протектора – на ній легше входити в повороти. Також така гума підходяща для їзди надто засніженими заміськими ділянками. Для швидкісної їзди підійде гума з асиметричним малюнком. З ненаправленим малюнком – для їзди у місті в несуворі незасніжені зими. Якщо на гумі з ненаправленим малюнком потужні грунтозачепи, вона хороша й для заміських поїздок. До речі, для старих машин із поведеним кузовом не раджу ставити гуму із направленим протектором, вона нерівномірно стиратиметься. А поміняти її місцями неможливо. На старі машини краще ставити з ненаправленим малюнком.
Чи потрібно ставити шипи на зимові шини?
- В ожеледицю шипи дуже виручають. Вони суттєво збільшують зчеплення коліс із дорогою. У місті шипи невиправдані – авто на поворотах ковзає, на ділянках із чистим асфальтом гальмівний шлях збільшується на третину. На вологій грунтовій дорозі шипами можна просто зарити машину. Також на шипах бажано не розганятися швидше 120 кілометрів на годину, вони починають вилітати на такій швидкості.
За якими критеріями ще обирати зимову гуму?
- Варто звертати увагу на елементи протектора. Велика кількість тонких ламелей сприяє хорошому зчепленню із мокрим асфальтом та асфальтом із тонким шаром криги. Товсті грунтозачепи на краях гуми добре відштовхують сніг та землю. Тонкі ребра між шашками найчастіше зустрічаються у гумі для теплої зими. Ці ребра виконують роль лопатей, що вибирають воду з під шашок. Широкі водовідводи відводять від покришок зайву вологу, у суху погоду — дорожні пил і пісок. Такі є в шинах для їзди по снігу та дощу.
Яким виробникам шин радите віддавати перевагу?
-Залежно від кількості грошей. Якщо вистачає на "Мішелін", "Континенталь" чи "Гуді Єр", то беріть їх. Хоча треба розглядати конкретні моделі. Ці фірми інколи випускають не зовсім вдалі моделі покришок. Але в будь якому разі рекомендую віддавати перевагу новій гумі, а не старій. Нехай краще вона буде українського виробництва із посередніми характеристиками, але не іноземна потримана. Остання уполовину гірше виконуватиме свої функції.
Чого слід остерігатися при купівлі зимової гуми?
-Того, що в магазині чи на базарі запропонують позаторішні або браковані покришки. Перевіряйте дату виробництва гуми, дивіться на її зовнішній вигляд, всередині шини не повинно бути пухирців. Середній термін служби покришки 3 роки. Якщо вона пролежала два роки на складі, то точно втратила еластичність. Власникам машин без АБС не рекомендую купувати покришки із величезними водовідводами і горизонтальними каналами. Це сучасна високотехнологічна гума, але вона призначена і для сучасних машин. Якщо встановити таку на машину без АБС, гальмівний шлях збільшиться.
Коментарі
1