127 років тому - 1 квітня 1890 року - дали патент на тролейбус у США. Його отримав бельгійський емігрант Шарль Ван Депуле.
Він створив "тролейбусний ролик" - струмоприймач. Мав вигляд штанги з роликом на кінці.
Цей струмоприймач знімав напругу з електропроводів за допомогою колеса і штанги, яку встановили на даху. Але тоді цей механізм не отримав широкого поширення.
Gazeta.ua пропонує топ-7 фактів про тролейбуси.
Країною народження тролейбуса є Німеччина. У 1882 році "безрельсовий трамвай" спроектував інженер Вернер фон Сіменс. Тоді тролейбус називали "електромотом" скорочено від "електричного мотору". Транспорт мав вигляд звичайного возу, куди поміщались 4-5 людей без водія. Мав 2 електродвигуни потужністю 3 к. с. і швидкістю 12 км/год. На візок встановили противагу, щоб той не перекидався. Посередині "електромота" стояла щогла, яка з'єднувалась із кабелем. Електродвигун запускався синхронно з тяговим двигуном тролейбуса.
Назва "тролейбус" має англійське коріння. Слово виникло від поєднання "trolley" - трамвайний вагон - і "bus" - автобус.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Німецька "грація": сьогодні народилась автомобільна легенда
Найдовший тролейбусний маршрут у світі побудували у Криму. Його протяжність 86 км - між Сімферополем і Ялтою.
Найдорожчі тролейбуси їздять в ОАЕ у місті Абу-Дабі. Тролейбуси там коштують більше мільйона євро кожен. Їх виробляє німецька компанія Viseon. Транспорт розрахований на 120 пасажирів - студентів, бо курсує між університетом і студмістечком. Має доступ до wi-fi, подвійне тоноване скло, потужні кондиціонери і повітряні завіси біля дверей, щоб захищати від спеки.
У 2013 році у Швейцарії запустили тролейбус без проводів. Курсує у Женеві. Він не має контактних ліній електропередач. Тролейбус обладнали спеціальними акумуляторами, енергетичний запас яких відновлюється на зупинках за кілька секунд. Машина підключається до спеціальних пристроїв, поки входять і виходять пасажири.
В Японії і США є підземні тролейбусні лінії. У Японії підземні тролейбуси обслуговують гірський туристичний маршрут між містами Татеяма і Омата. У США в місті Бостон курсує підземний тролейбус, який називають "срібна лінія".
Перший тролейбус у Києві почав їздити 5 листопада 1935 року.
Коментарі