четвер, 23 жовтня 2025 15:58

У Раді пропонують повернути штрафні бали для водіїв-порушників

У Раді пропонують повернути штрафні бали для водіїв-порушників
Законопроєкт передбачає позбавлення прав за перевищення ліміту штрафних балів. Фото: pixabay.com

У Верховній Раді пропонують відновити систему штрафних балів для українських водіїв, які порушують правила дорожнього руху.

Відповідний законопроєкт уже зареєстровано у парламенті. Документ передбачає тимчасове позбавлення права керування транспортом у разі перевищення допустимої кількості балів протягом року, повідомляє "Закон і бізнес".

Згідно із законопроєктом, система діятиме за європейською моделлю. Водії, які мають посвідчення менш як рік, можуть втратити право на керування після 10 балів. Для водіїв зі стажем понад рік ліміт становитиме 15 балів.

1 бал пропонують нараховувати за такі порушення, як керування несправним авто, відсутність ременя безпеки або мотошолома, перевезення зайвих пасажирів, неправильне встановлення номерних знаків чи газобалонного обладнання, користування телефоном або відеореєстратором під час руху.

2 бали водій отримає за відсутність аптечки, вогнегасника чи техогляду, перевищення швидкості до 50 км/год, ігнорування сигналів світлофора, порушення розмітки, правил проїзду перехресть або зупинки, а також за невиконання вимоги поліцейського зупинити транспорт.

3 бали нараховуватимуть за керування автомобілем із небезпечними технічними несправностями або грубе перевищення швидкості - понад 50 км/год, а також за виїзд на зустрічну смугу.

4 бали стосуватимуться водіїв, які стали учасниками ДТП без постраждалих, але з пошкодженням майна, або керують авто без документів чи дозволу.

5 балів передбачено за перевищення швидкості, що призвело до аварійної ситуації, за залишення місця ДТП чи проїзд через залізничний переїзд, коли це заборонено.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: В Україні змінили питання з ПДР для майбутніх водіїв

Нараховані бали автоматично анулюються через рік. Водії, які втратили право на керування, зможуть відновити посвідчення після повторного навчання та складання іспитів.

Ініціатором законопроєкту став заступник голови парламентського комітету з питань транспорту та інфраструктури, народний депутат від "Слуги народу" Володимир Крейденко.

"У нас є лихачі й мажори, які кожного дня порушують швидкісний режим, мають по 10 штрафів на день, але продовжують створювати аварійні ситуації, наражати себе і людей на небезпеку. Але у законодавстві зовсім не передбачено ніякої додаткової відповідальності для таких людей", - пояснював Крейденко.

За офіційною статистикою, з січня по вересень 2025 року в Україні сталося 16 423 ДТП із постраждалими чи загиблими.

"41% від усіх ДТП із потерпілими й загиблими - це перевищення швидкості. Тому 340 грн, особливо якщо поділити на два в автофіксації, - це смішно і не відповідає суспільній небезпеці цього правопорушення", - наголосив перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції України Олексій Білошицький.

Правилами дорожнього руху забороняється розмовляти з телефоном у руках за кермом під час водіння авто.

У застосунок "Дія" повернули оплату штрафів за порушення правил, виписані камерами автоматичної відеофіксації порушень.

Міністерство внутрішніх справ пояснило алгоритм підготовки в автошколі і складання іспитів.

Зараз ви читаєте новину «У Раді пропонують повернути штрафні бали для водіїв-порушників». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 16965
Голосування Як карати п’яних водіїв?
  • Збільшити штраф до 40 тис. грн
  • На рік відправляти на виправні роботи
  • Забирати довічно водійське посвідчення
  • Відновити смертну кару
  • Не карати
  • Читати лекцію про шкоду алкоголю
Переглянути