Незважаючи на те, що Skoda Rapid продають менше року, їх уже продали в Україні понад 2 тисячі. Машини пропонують із трьома бензиновими двигунами і одним турбодизелем на вибір, автоматичною або механічною коробкою передач.
Щоб познайомитися із популярним ліфтбеком ближче, ми взяли його на тест-драйв у автосалоні "Прага авто" на вул. Великій Окружній у Києві. Обрали машину в базовій комплектації (Active) із 1,2-літровим бензиновим турбодвигуном і 6-ступеневою "механікою".
Знайомство
Rapid – це перша за останні роки модель чеського автовиробника Skoda, у якій втілено максимальну кількість нових ідей. На це сімейство автомобілів вперше встановили оновлені хромовані емблеми та капот із невеликим "клювиком". Його бічні та центральні ребра жорсткості плавно переходять у нову решітку радіатора із хромованими контурами, а кутасті трохи затемнені фари сполучаються із бічною лінією кузова. Вона додає динамічності силуету машини.
Дизайн Rapid, як і в інших Skoda, стриманий і продуманий. Форма автомобіля збалансована і гармонійна, через великі вікна машина не здається важкою на вигляд. Звіси бамперів невеликі, а в нижня частина заднього оздоблена чорним пластиком. Він захищає фарбу від подряпин.
Особливим козирем автомобіля є його тип кузова – ліфтбек.
Сідаємо за кермо
Крісло водія зручне, має бокову підтримку та широкий діапазон регулювань. Його можна піднімати вгору, міняти кут подушки та спинки сидіння, підсовувати вперед й назад. Посадка за кермом не висока, як наприклад, у Renault Logan чи ЗАЗ Форца, проте оглядовість із місця водія хороша. Чотириспицеве кермо регулюється за висотою. Торпеда зроблена із якісного твердого пластика, деякі його елементи прогумовані.
Передня панель, як і карти дверей, темносірого кольору. На їх фоні виділяються повітродифлектори, обрамлені сріблястим пластиком. Всі органи керування, розташовані на торпедо, у звичних для машин Skoda та Volkswagen місцях. Довго шукати потрібну кнопку не приходиться. Панель приладів проста, має ненав'язливу зеленкувату під світку. Швидкість, оберти двигуна та показники бортового комп'ютера читаються добре.
Вже у базовій комплектації машину оснащують магнітолою. Вона зручна в користуванні – всі перемикання та налаштування здійснюються інтуїтивно. Звук йде не лише із середньочастотних динаміків, а й із високочастотних, вмонтованих у передніх дверях. Але на жаль, ззаду динаміків немає.
Підлокітники на дверях зручні із мілкими вставками, обтягнутими чорним шкірзамінником. Над водійськими дверима не зрозуміло для чого розмістили ручку, як і для пасажирів. Краще б замість неї там був футляр для окуляр. Він у салоні базової комплектації зовсім не передбачений. Як і макіяжні дзеркальця у сонцезахисних козирках та підлокітник між передніми сидіннями.
Бардачок автомобіля великий, туди, не загинаючись, вміщається аркуш формату А-4. Кришка бардачка не падає, а відчиняється плавно та м'яко.
Оглядаємо салон
Салон автомобіля просторий. У ньому буде комфортно п'ятьом дорослим. Посадка на заднє сидіння завдяки великому проєму дверей зручна. Ззаду місця для голови та ніг вистачать людям зростом 186-188 сантиметрів.
По центру заднього сидіння теж можна зручно сісти, оскільки там, як і у Volkswagen Polo sedan, немає великого горба. Проте середньому пасажиру в салоні "німця" буде трохи комфортніше, бо там є середній підголівник. У корейських конкурентів цього класу Kia Rio та Hundai Аccеnt підлога ззаду рівна, немає поздовжнього тунелю, тому там більше місця для ніг.
Skoda Rapid комфортна для далеких подорожей, вона добре продумана для задніх пасажирів — у дверних картах поміщається півлітрова пляшка, на поздовжньому тунелі – два підстаканники, на внутрішніх бічних стійках кузова є гачки для одягу. Він там не заважатиме пасажирам дивитися у вікно. Схожі встановлюють у Volkswagen Polo. Над заднім рядом сидінь є додатковий внутрішній ліхтар.
Приємно здивувало, що вікна задніх дверей відчиняються повністю. У більшості машин цього класу через відсутність кватирки задні вікна можна опустити лише на 2/3.
Оглядаємо багажник
Багажник у Skoda Rapid найбільший у класі – 550 літрів. Він майже такий, як у вищої за класом Oсtavia (560 л). Довжина підлоги багажника — 105 см. Причому багажний відсік зроблений дуже продумано – він має повно всіляких гачків для кріплення багажу, із правого боку, як у Kia Rio, є пасочок для пристібання вогнегасника, каністри чи чогось іншого.
Підлога багажника відчиняється частинами. Якщо, наприклад, треба взяти ліхтар в органайзері біля запасного колеса, то не обов'язково викладати із багажника весь багаж, аби підняти фанерку над запаскою. Достатньо відчинити лише її крайню частину.
Під центральним бортом багажного проєму відведене місце із кріпленням для знаку аварійної зупинки. Таку продуманість конструктори проявили і в проектуванні лючка бензобака. На його внутрішній стороні є кріплення для шкребка від криги. Місце для нього дуже зручне, адже лід на шкребку не танутиме в багажнику чи в салоні.
Спинки заднього сидіння розкладаються в зручній пропорції 40:60. Коли вони складені багажний відсік збільшується до 1450 літрів, це на 30 літрів більше ніж в Oсtavia. І на 40 літрів більше ніж в універсала Chevrolet Lacetti, яка теж на клас вища Rapid.
Складені спинки задніх сидінь мають невеликий нахил. Щоб вони утворили рівну поверхню із підлогою багажника, достатньо зняти подушку заднього сидіння.
Рушаємо
Після повороту ключа запалювання, ледь чутно роботу двигуна. Екран бортового комп'ютера світить приємними білими цифрами, а не яскраво червоними як у більшості машин цього класу. Він встановлений між тахометром і спідометром. Відображає температуру на дворі, час і миттєву витрату пального.
Налаштовую під себе сидіння, дзеркала і кермо. Бічні люстерка не мають електроприводу, але механічний привід працює чітко. Вмикаю першу передачу і рушаю.
На швидкості до 30 км/год машина доволі мляво прискорюється, але якщо розкрутити двигун хоча би до 2,0 тисяч обертів, динаміка машини не гірша, ніж у 1,6-літрового Volkswagen Polo Sedan. Збільшую оберти до 2,5 тисяч — і машина розганяється до 60 км/год. Особливо сильне прискорення відчувається на 2-4 передачах. Двигун дуже еластичний — намагається розганяти авто навіть на завищених передачах. Цікаво, що дисплей бортового комп'ютера показує, яка передача увімкнена. Якщо треба її понизити — на екрані з'являється стрілка, направлена вниз (або вгору — якщо треба увімкнути вищу передачу). На 2500 обертах за хвилину автомобіль просить перемкнутися на шосту передачу
Важіль коробки передач має короткий хід. Передачі перемикаються легко. На "нейтралці" накат автомобіля довший, ніж Kia Rio та Chevrolet Aveo New.
Керування Skoda Rapid точне. Автомобіль миттєво реагує на поворот керма. Завдяки хорошому рульовому управлінню та невеликому радіусу розвороту машина дуже маневрена на міських дорогах.
Гальма автомобіля менш потужні, ніж Volkswagen Polo.Проте вони інформативніші. Педаль добре налаштована, через це передні накладки гальм стиратимуться не надто інтенсивно.
Підвіска автомобіля жорстка, енергоємка. Завдяки ній машина добре тримає дорогу на швидкості понад 120 км/год, заходить у повороти без сильного крену на швидкості 40-50 км/год.
Автомобіль зібрано якісно, всі пластикові панелі салону добре прикріплені. Навіть на швидкості 70 км/год на нерівній бруківці по вул. Володимирській не чутно сторонніх звуків. Підвіска працює тихо.
Огляд із місця водія хороший. Незважаючи на сильно похилене заднє скло, простір ззаду видно добре. Єдине, непогано було б, якби сантиметрів на 7 були довші бічні дзеркала.
Кондиціонер в автомобілі холодить дуже швидко. У місті падіння потужності двигуна не відчувається. Зазвичай кондиціонер на автомобілях із двигунами обсягом менше 1,5 л або відчутно відбирають потужність силового агрегата, або погано холодять.
Під час тесту 80% часу ми провели у поїздках центральною частиною Києва. Машина тягнулася в пробках по вул. Глибочицькій та просп. Перемоги, розганялася понад 120 км/год за містом. При цьому середня витрата пального становила 5,8-6,2 літра на 100 км.
Комплектації
Skoda Rapid продають у трьох комплектаціях Active, Ambition та Elegance. Та трьома бензиновими і одним дизельним двигуном. Залежно комплектацій, двигуна та типу коробки передач вартість машини варіюється від 122810 грн до 189581 грн.
"Найбільш популярною є Rapid із 1,2-літровим турбованим двигуном і 1,6-літровим атмосферним у комплектаціях Ambition, - каже Юрій Руденко, продавець автосалону "Прага авто" на вул. Великій Окружній у Києві. - У цій комплектації є все найбільш потрібне — чотири електросклопідйомники, дистанційне відчинення дверей, протитуманні фари, підігрів передніх дверей, підлокітник між передніми дверима, набір сіток для багажника, електрорегулювання дзеркал, макіяжні здеркальця без підсвітки у сонцезахисних козирках тощо."
Ззовні та в салоні Skoda Rapid у комплектації Ambition відрізняється від Active. Має ручки та бічні дзеркала кольору кузова, хромовані рамки спідометра й тахометра, обтягнуті шкірою кермо, важіль коробки передач та ручник.
"У комплектації Elegance на авто встановлені легкосплавні 15-дюймові диски. У салоні деякі деталі оздоблені хромованими накладками. Також є круіз-контроль".
Вартість Skoda Rapid із двигуном 1,2-літровим турбованим двигуном (105 к.с.) у комплектації Active — 144931 грн, Ambition — 153943 грн, Elegance — 169099 грн.
Автомобіль у комплектації Active із 1,2 літровим атмосферним двигуном (75 к.с.) коштує 122810 грн.
Переваги
-
Чудова керованість автомобілем
-
1,2-літровий турбований двигун економічний, має непогану тягу
-
Найбільший у класі багажник
-
Просторий салон
-
Енергоємка підвіска
Недоліки
-
Масивний поздовжній тунель на підлозі
-
Наявність автоматичної коробки передач лише із одним двигуном
-
Малий кліренс
-
У базовій комплектації немає макіяжних дзеркал у сонцезахисних козирках і місця для окуляр
Коментарі
1