На сайті Міністерства внутрішніх справ з'явився проєкт, який передбачає збільшення терміну між складанням теоретичного та практичного іспитів для майбутніх водіїв. Загалом в Україні автошколи самі вибирають термін навчання. У середньому він варіюється від двох до трьох місяців. Саме стільки часу потрібно, аби скласти теоретичний та практичний іспити та отримати водійське посвідчення.
"За офіційною програмою, має бути не менше 40 годин їзди в автошколі. Саме стільки часу потрібно, аби водій навчився бути повноправним учасником руху. Жодна автошкола в Україні не дає такої кількості годин. Навіть те, що у нас передбачено законодавством, не виконують. Одній людині може достатньо і 10 годин, а іншому і 40 годин буде замало. Все має визначатися не кількістю годин навчання в автошколі, а зведенням до того, хто має відповідати за підготовку майбутнього водія", - розповідає Gazeta.ua експерт із питань законодавчого забезпечення безпеки дорожнього руху Володимир Караваєв.
На думку експерта, в Україні поки що немає інституту незалежних екзаменаторів, які приймають іспит не менш як 45 хв.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Запас ходу в 300 км, розгін - 4 с: як їде найдешевший електромобіль
"У нашій країні немає поняття індивідуальної відповідальності. Європейські екзаменатори, на відміну від українських, мають індивідуальну відповідальність. Наприклад, у Європі, якщо ви спочатку склали іспит, а за деякий час скоїли ДТП, то на екзаменатора чекає повна перевірка. Якщо він її не проходить, то згодом його полишають права займатися своєю діяльністю", - додає Володимир Караваєв.
На відміну від українських екзаменаторів, європейські вибирають маршрут для майбутніх водіїв, який неможливо відслідкувати заздалегідь. Таким чином вони досконало перевіряють як теорію, так і практику. Тому особи, які складали іспити в Європі, повністю підготовлені до безпечного керування.
В Україні у водійських посвідченнях з'являться нові позначки. Вони вказуватимуть на обов'язок водія користуватися окулярами, контактними лінзами, пов'язкою на оці, слуховим апаратом або протезом кінцівки. Окрім цього, у посвідченнях зазначатимуть необхідні конструктивні особливості для транспортного засобу та обмеження для водія.
Коментарі