Ексклюзиви
вівторок, 19 грудня 2017 15:05

Чому водії, які не купують поліси ОСЦПВ, обманюють самі себе

Чому водії, які не купують поліси ОСЦПВ, обманюють самі себе
Чому водіям слід купувати поліси ОСЦПВ?

Спочатку водій економить кілька сотень гривень на покупку страховки. Після ДТП він отримує штраф від поліції, залучається до судового розгляду і, нарешті, сплачує рахунок на оплату 5-ти значної суми за відшкодування збитку від ДТП.

Водії, які скептично налаштовані на страхування ОСЦПВ, вважають поліс автоцивілки захистом для інших, а не для себе. Виплату після аварії по ОСЦПВ отримує не власник полісу, а людина, яку визнають постраждалою. Скептики забувають, що відсутність поліса не позбавляє від матеріальної відповідальності, а при певних умовах — ускладнює отримання виплати.

Головні причини, через які українські водії не купують обов'язкові страхові поліси, — безкарність та безвідповідальність. Правила страхування в Україні влаштовані так, що для великої кількості людей відсутність полісу призводить до неприємних наслідків.

Штраф за відсутність полісу. Патрульні не зупиняють машини, щоб перевірити у водія наявність поліса ОСЦПВ. Однак, якщо у них з'явиться підстава для перевірки — при порушенні правил чи зіткненні — водію не уникнути штрафу за відсутність страховки. У 2017 році штраф, залежно від обставин, складає 425 або 850 грн. При цьому середня ціна полісів для власників транспорту — 487 грн (за даними МТСБУ).

Без поліса не можливо оформити європротокол. Відповідно до правил, які регулюють оформлення аварій по європротоколу, обидва водії повинні бути застраховані. Вони можуть прийти до однієї думки про те, хто з них винен, а хто отримає страхову компенсацію. Але якщо у людини, визнаною постраждалою, немає страховки, то не можна оформляти аварію без виклику поліції та очікування рішення суду. Не уникнути бюрократії та витрат часу, навіть якщо удар тільки деформував бампер.

Легко уникнути обов'язкового страхування, але важко уникнути відповідальності. Без поліса не вдасться оформити європротокол, а це значить, що треба буде владнати конфлікт у суді. Признають винним у здійсненні аварії — доведеться платити. Постраждалий отримає компенсацію в Моторному бюро, а пізніше організація подасть регресійний позов до водія, що спричинив ДТП. Процес розгляду та відшкодування збитків може затягнутися на неділі або місяці.

Водій несе відповідальність за дії за кермом, не дивлячись на те, є у нього страховка чи ні. При наявності полісу автоцивілки з конфліктної ситуації легше вийти — особливо винуватцю ДТП. Страхування було зроблено обов'язковим для кожного, крім пільговиків, в інтересах спільноти водіїв. Вони будуть надійніше захищені від фінансових втрат від ДТП, коли у кожного буде поліс ОСЦПВ.

Зараз ви читаєте новину «Чому водії, які не купують поліси ОСЦПВ, обманюють самі себе». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 16965
Голосування Як карати п’яних водіїв?
  • Збільшити штраф до 40 тис. грн
  • На рік відправляти на виправні роботи
  • Забирати довічно водійське посвідчення
  • Відновити смертну кару
  • Не карати
  • Читати лекцію про шкоду алкоголю
Переглянути