На фестиваль OldCarLand, що проходить другий день у Державному музеї авіації на вул. Медова у Києві, привезли 7 головних автомобілів заходу. Це машини різних років випуску, які мали ті чи інші новаторські технічні.
Найстаріший автомобіль Benz Patent-Motorwagen, запатентований 1886 року. Машина має три колеса, зовні нагадує триколісний велосипед. Його двигун розташовано ззаду. Сконструював авто німецький інженер Карл Бенц. Це перший в історії людства автомобіль. Таких випустили 25 штук. Потім на різні ювілеї компанія "Мерседес-Бенц" випускала лімітовані серії реплік.
"Оскільки в нас тема фестивалю "Автомобілі, що змінили світ", то для нас було дуже важливо привезти цей автомобіль. Бо з нього почалася всі все епоха автомобіля – люди отримали можливість подорожувати. Карл Бенц не став використовувати коляску для коней, а розробив машину з нуля, вдосконалив двигун внутрішнього згоряння, який вже на той час існував. Ми вдячні автомобільному дому "Україна", що надали нам машину", - говорить Gazeta.ua Роман Щипков під час відкриття. Він ініціював привезення машини на захід.
Винахідник обладнав силовий агрегат електрозапалюванням і механічним приводом впускного клапана. Перша поїздка була короткою — приблизно 100 метрів. Для подальшого руху забракло бензину. Інженер не передбачив баку для пального. Коли автомобіль запатентували, одна із відомих на той час німецьких газет написала "Навіщо цей винахід, коли в продажу є коні?"
Біля першої машини стоїть Fiat Topolino — перший мініатюрний автомобіль у світі. Його виробляли у 1936-1955 в Італії. Авто розраховане на двох осіб.
"Не дивлячись на низьку ціну легковика, у його конструкції використали сміливі інженерні рішення — незалежну підвіску передніх коліс й гідравлічні гальма. На 100 км пробігу машина витрачала 6 літрів пального", - говорить Gazeta.ua один із організаторів фестивалю Вадим Навроцький. Він запросив це авто на захід.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Розпочався найбільший в Україні фестиваль ретро автомобілів
Неподалік – революційна французька модель Citroеn DS. Його дизайн був не схожий на автомобілі того часу, завдяки малому коефіцієнту опору повітря інженери скоротили витрату палива. Машина мала, непопулярний у ті часи, передній привід. Також модель оснащували передовими як для 1950-х років системами - гідравлічною підвіскою, яка дозволяла збільшувати та зменшувати кліренс, й точним рульовим керування. У перших серіях моделі у автомобілів були відсутні педалі зчеплення і гальм. Зчеплення спрацьовувало автоматично при перемиканні передач, а замість педалі гальм була кнопка у підлозі. На автомобілі цієї моделі їздив французький президент Шарль де Голль та багато героїів фрнацузьких фільмів. Серед них - Луї де Фюнес, Жан Маре, що грав роль Фантомаса.
Є у експозицій й англійський легковик MINI. Його почали випускати у 1950-х роках і робили до 1990-х.
"Ця машина унікальна тим, що мала передній привід. І, незважаючи на непотужний двигун, могла брати участь у спортивних заїздах, змаганнях, була дуже маневреною і протрималася на конвеєрі дуже довгий час", - розповідає один із організаторів фестивалю Павло Лозовенко.
У лінійці головних автомобілів фестивалю - Volkswagen Käfer. Легковик створили на замовлення рейхсканцлера нацистської Німеччини Альольфа Гітлера. Машина повинна була коштувати як мотоцикл, бути надійною і простою в користуванні. Спроектував цю модель німецький інженер Фердинанд Порше. До початку Другої Світової війни не вдалося налагодити повноцінне виробництво машини й масові продажі. А коли війна закінчилася, модель поновили не конвеєрі. Завдяки простій конструкції й невисокій ціні, машину продавали у 80 країнах. За час виробництва Volkswagen Käfer їх випустили понад 21 млн.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На OldCarLand презентували перший у світі автомобіль
Willys MB — це перший армійський багатоцільовий автомобіль. Після того, як його 1941 року взяли на озброєння американці, всюдиходи стали популярними у світі. А в кожній армії світу зявилися подібні моделі
Фестиваль старовинної техніки OldCarLand проходить із 28 квітня. Триватиме до 2 травня. Вхідний квиток коштує 100 грн.
Коментарі