




Під час перевзування автомобіля із зимових шин на літні досвідчені автомобілісти радять уважно стежити за роботою працівників шиномонтажу.
У "сезон перевзування" біля автосервісів збирається по 5-10 машин одночасно, тому працівники поспішають і можуть не помітити явні дефекти гуми чи диска, каже киянин із 33-річним досвідом водіння, водій-професіонал Юрій Швець.
Перед поїздкою на шиномонтаж добре миють колісні диски та гуму.
Чим менше бруду на них, тим краще. Буває пил і якісь в'язкі речовини добре приклеюються до кромки колеса. Тоді покришка прилягає не щільно. Як наслідок, щотижня знижується тиск колеса, його потрібно підкачувати. Є ще й психологічний фактор. Якось приїхав на шиномонтаж на своїй Nissan Almera. Бруднюща була - страх. Колеса, звісно, теж не блищали. Шиномонтажники швидко поміняли мені гуму, але так кидали ті колеса, що подряпали один диск. Через тиждень приїхав туди ж на батькових "наблещених" "Жигулях". Після перевзування шиномонтажники навіть запропонували покрити гуму силіконом, щоб краще виглядала і не псувалася від сильних сонячних променів. Тому чим чистіша машина, тим краще до неї ставляться.
Перевіряють стан вентелів. Дивляться між протектори літній гумі. Там може застрягти шуруп чи цвях.
Після зими гума вентелів нерідко тріскається. Буває, що від соляних сумішей металеві ковпачки прикипають до ніпеля й тоді доводиться міняти вентель. Кожну покришку бажано оглянути самотужки. Якщо є застряглі предмети, витягти їх. У мою покришку раз застряг невеликий саморіз, помітив його на наступний день після перевзування. Тиждень з ним їздив і колесо не спускало, а ось на другий тиждень почав знижуватися тиск у ньому. Можна, звісно, покластися і на шиномонтажників, надіятися, що вони все ретельно перевірять. Проте, якщо не помітять цвяха в гумі, вам доведеться знову до них їхати й платити за зйомку, розбортування, накачування коліс. Також зверніть увагу на різні пухирі гуми, занадто затерті місця.
Працівників шиномонтажу бажано попередити про особливості знімання декоративного ковпачка на диску, щоб той його не зламав випадково.
"Такі ставлять на "Ланоси", "Сеати Леон" та інші машини. Звичайні пластикові ковпаки шиномонтажники рідко ламають. Коли працівник станції затягує болти, краще бути поряд. Є такі працівники, що умудряються перетягнути їх, зривають різьбу."
На всій гумі, яку привозять на великі шиномонтажі, досвідчені водії пишуть свій номер машини, щоб працівники сервісу не переплутали колеса. Найчастіше плутають гуму 13 і 14 розмірів, вони найпопулярніші.
Я не підписую коліс, просто стою над душею працівників і забираю поступово свої колеса в багажник. Як тільки знімають зимову гуму, дивлюся на стан кромки диска. Якщо вона іржава, прошу, щоб зачистили його наждачкою. Інакше буде витік повітря. Коли колеса балансують, теж стою поряд. Дивлюся, щоб грузки поставили у потрібні місця.
На столичних шиномонтажах перевзувають 4 колеса за 95-150 гривень. Якщо диск деформований, його рихтують за 60-120 грн, залежно від пошкодження та типу диска.
Коментарі