середа, 18 вересня 2019 23:21

Як українцям позбутися заторів на дорогах - пояснення експерта

Як українцям позбутися заторів на дорогах - пояснення експерта
Фото: Depo.Львів - Depo.ua

За нещодавніми дослідженнями Київ знаходиться на 13 місці у списку міст світу з найбільшими корками. У пікові години до поїздки додається зайвих 30 хв.

Такі дані наведені в щорічному дослідженні "Трафік Індекс 2018" на сайті TomTom. У рейтинг увійшли 403 міста в 56 країнах світу. Лідером рейтингу стали Мумбаї. Там рівень завантаженості доріг експерти оцінили в 65%. Російський Санкт-Петербург випередив Київ на одну позначку. Рівень затор в столиці України оцінюють в 46%. У порівнянні з 2017 роком цей показник збільшився на 2%.

Час пік в будні триває з 8:00 до 9:00 вранці та з 18:00 до 19:00 ввечері. Останнє, 403 місце в рейтингу зайняло американське містечко Гай-Поінт в Північній Кароліні. Рівень корок в ньому експерти оцінюють в 9%.

Які найбільші проблеми в українських містах із транспортними засобами?

Зараз в більшості надзвичайно великий рівень автомобілізації. Це призводить до значного перевантаження основних магістралей, як результат, утворення корків на дорогах. Щоб вирішити цю проблему потрібно в першу чергу модернізувати громадський транспорт. Є практика світових країн - Канади і США, де просто будували нові додаткові дороги. Однак це призвело лише до збільшення кількості машин і корок в містах, - говорить колишній заступник голови "Укравтодору" і експерт із транспорту Олександр Кава.

Як владі популяризувати громадський транспорт?

Потрібно його розвивати. Зараз в Україні існує африканська система міських перевезень. На маршрутки чи тролейбуси доводиться чекати десятки хвилин. Громадський транспорт повинен бути сучасним, швидким, комфортним зі зручними пересадками між різними його видами. В нього потрібно фінансувати кошти. За виключенням Вінниці, влада звикла на муніципальному транспорті лише заробляти.

Якщо збільшити кількість громадського транспорту, то проблема із корками вирішиться?

Не тільки. Потрібно доробити маршрутну мережу. Наприклад, в Києві вона сформувалася ще у вісімдесяті роки. У 2014 році експерти Світового банку зробили транспортне моделювання міста. Вони проаналізували всі відгуки та повідомлення про потреби від громадян на основі їх повсякденних поїздок. Після цього підготували великий набір рекомендацій, щоб транспортна мережа стала більш комфортною. Однак влада міста виконала лише п'ять пунктів з усіх пропозицій.

Які рекомендації покращили проїзд на громадському транспорті?

Експерти розділили місто на 490 зон. Вони аналізували переміщення громадян між ними. Спеціалісти намагалися мінімізувати кількість пересадок для людини, яка добиралася з однієї точки в іншу. Наприклад, на основі рекомендацій запустили автобусний маршрут 114. Він добирається із Троєщини через Поділ і Хрещатик на Залізничний вокзал "Центральний". До цього пасажирам доводилося робити щонайменше дві пересадки. Також продовжили маршрут 20 автобусу і 50 тролейбусу. Після ніяких інших рекомендацій попри можливості їх фінансування не виконували, у тому числі і для швидкісного трамваю, якого необхідно продовжити до центру міста.

Скільки гілок метро потрібно ще зробити?

Будувати та розширяти метро є надзвичайно витратною роботою. За останні п'ять років у Києві не відкрили жодної нової станції. Щоб охопити всю територію міста потрібно збільшити протяжність усіх гілок щонайменше в два рази. Однак в столиці вже 35 років не можуть розпочати будівництво четвертої лінії метрополітену і зробити там новий пересадний контур, оскільки зараз в Києві є три таких вузли і вони перевантажені. Нові ж потрібно зробити на станції Вокзальна через Лук'янівську з пересадкою на станцію Татарська і на Подольській з переходом на Тараса Шевченка і потім виходити на Подільсько-Воскресенський міст.

Як вирішити проблему зі стоянками?

Потрібно збільшити будівництво публічних паркінгів. Зараз влада вимагає у забудовників, які роблять новобудови у спальних районах обладнати лише гостьову парковку. Його створюють за таким розрахунком - одне паркомісце на десять двох і більше кімнатних квартир та одне паркомісце на двадцять однокімнатних квартир. Тобто біля житлового будинку в якому двісті квартир повинно бути місце всього на двадцять автомобілів. Як результат, власники паркують свої машини на газонах і на недозволених для цього місцях.

Є ще якісь способи?

Також частково вирішать проблему уловлювальний паркінги. На них водій, який живе за містом чи добирається з окраїн лишає свій автомобіль, а сам пересідає на інший вид транспорту і переміщається ним по місту. Однак такі паркінги мають бути в пішій досяжності - не більше трьохсот або чотирьохсот метрів до входу у метрополітен. А в Києві всі такі території забудовані зазвичай торговими центрами. При теперішньому мері жодного уловлювального паркінгу не було збудовано.

Не так давно у Києві через одного зловмисника "встало" все місто, як не допустити схожих ситуацій?

Найбільша проблема була не в тому, що перекрили проїзд для автомобілів на мосту Метро, а через обмеження руху поїздів на червоній гілці. На метро проїжджає понад 50 тисяч осіб за годину. Усі ці люди "ринули" на інші станції через що там утворилися небачена тиснява.

Повністю уникнути таких випадки неможливо. Однак міська влада на чолі з мером повинна бути готовою до схожих "поворотів". Влада в таких ситуаціях повинна мати резервний запас наземного транспорту. Необхідно було оперативно внести корективи у його маршрути, щоб забезпечити більш зручне перевезення пасажирів. Також потрібно інформувати громадян всіма доступними способами. Наприклад, через засоби масової інформації або смс-розсилки про зміни у роботі транспорту і те, яким способом людям простіше об'їхати перекритий через екстрену ситуацію міст.

Як в такому випадку діяти водіям?

Не всі ж виїжджають безпосередньо біля мосту. Наприклад, коли людина їде з Куренівки на Лівобережний масив. Якщо її завчасно попередити, то водій спланує свою поїздку так, що навіть не наблизиться до місця події. У четвер такого не відбулося. Біля Набережної і у всіх прилеглих до неї заїздах утворилися метрові корки. На щастя, якщо в Києві закривають міст через певну ситуацію, то до будь-якої точки можна дістатися іншим переїздом. Питання лише у відстані, яку подолає водій. А, враховуючи корки, вигідніше поїхати довшим альтернативним маршрутом, ніж застрягти у потоці машин на короткому і витрати при цьому більше палива.

Як ще можна попереджати водіїв?

В Києві повсюду знаходиться надзвичайно багато екранів. На них виводять безглузді рекламні ролики, які лише відволікають водіїв і призводять до дорожньо-транспортних пригод. Нерідко із летальними результатами. Місцева влада могла б використовувати такі екрани для виведення на них екстрених повідомлень. У європейських країнах існує система інформування водіїв про те, як об'їхати певне проблемне місце. Люди завчасно планують маршрут об'їзду, як результат, немає проблем із корками.

У Києві 18 вересня перекрили міст "Метро" через погрози від військовослужбовця Збройних Сил України підірвати його. Через дії зловмисника загородили міст та низку станцій метро, починаючи від Дарниці до Хрещатика. За період затримання, який тривав чотири години у столиці утворилися довжелезні корки та сильна тиснява у підземці.

Зараз ви читаєте новину «Як українцям позбутися заторів на дорогах - пояснення експерта». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 16965
Голосування Як карати п’яних водіїв?
  • Збільшити штраф до 40 тис. грн
  • На рік відправляти на виправні роботи
  • Забирати довічно водійське посвідчення
  • Відновити смертну кару
  • Не карати
  • Читати лекцію про шкоду алкоголю
Переглянути