четвер, 21 травня 2020 09:23

"Хочемо робити те, що було крутим 20 років тому": експерт розповів про законопроєкт щодо бензину

"Хочемо робити те, що було крутим 20 років тому": експерт розповів про законопроєкт щодо бензину
Бензин хочуть розбавляти спиртом. Фото: poglyad.tv

У Верховні Раді розглянуть законопроєкт про обов'язкове використання біоетанолу при виробництві всіх марок бензину. Мова йде про те, що з 1 липня 2021 року до автомобільного бензину мають домішувати 5% біоспирту.

Прийняття законопроєкту, на думку його ініціаторів, наблизить Україну до енергонезалежності і зменшить кількість шкідливих викидів в атмосферу.

Наскільки це відповідає дійсності розповів Gazeta.ua Сергій Куюн, директор ТОВ "Консалтингова група А-95".

Цей законопроект дуже суперечливий. Там є кілька моментів, які, на мій погляд, роблять цей законопроект неактуальним. Дійсно, ця практика додавання біоетанолу в бензин діє давно у Європі, США і Латинській Америці. Але усе це гарно працювало раніше. Тоді це вважалося круто і енергоефективно. Але світ вже давно пішов далі. А ми хочемо робити те, що робили 20 років тому. І брати спирт, який виробляється з харчових культури або на наших полях, там, де можна вирощувати продовольчі культури. Тобто, якщо спростити, то їжу збираються перетворювати на пальне. Це те, що навіть на слух звучить трохи суперечливо.

Скільки спирту необхідно для реалізації цього проекту?

У нас зараз споживання бензинів близько 2 млн тонн. Для виконання програми необхідно близько 100-120 тисяч тонн біоетанолу.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Чим похвастається новинка від Nissan

Чи будуть якісь складнощі та додаткові витрати на реалізацію законопроекту?

У депутатів є дуже спрощене уявлення про цей проект. Їм здається, що необхідно взяти цистерну бензину А-92 і влити в нього відро спирту. І отримаємо 95-ий. Адже це неприпустимо, ми отримаємо бензин сумнівної якості із викривленими властивостями. Цей біокомпонент необхідно додавати в спеціальний бензин. Де його брати і як його купувати? У нас 60% бензину приходить з імпорту. Всі продають "марочний" 92-ий, 95-ий. І як його розбавляти спиртом? Чиновники цього чути не хочуть. Заради якогось лоббі вони готові поставити у складне становище нафтопереробну галузь, яка в рази більша за спиртову.

Як це взагалі мало би відбуватися?

Ми маємо купувати бензин спеціального призначення. Наприклад, виробництва Білорусі розраховані на певну продукцію. Ми приходимо і кажемо, що нам тепер треба іншу. Усе це вже буде коштувати дорожче. Оскільки є серійне виробництво, а є "під замовлення". Потім це має привезти імпортер і на кордоні додати біоетанол, відконтролювати його якість. Для цього необхідно побудувати сучасні нафтобази та лабораторії для перевірки й дослідження нового пального. І лише потім випускати на ринок. Це все потребує великих інвестицій. А заради чого їх вкладати? Для того, аби врятувати два чи три спиртзавода? У нас сім тисяч заправних станцій, багато оптових постачальників. Це ринок, який, наприклад, виробляє 10 млн тонн нафтопродуктів на рік. І заради кількох тисяч тонн спирту змінювати все нераціонально.

Депутати посилаються на досвід інших країн. Як же насправді у ЄС із використанням спиртів у бензині?

На сьогодні у ЄС можна додавати спирти другого покоління – ті, при виробництві яких не використовуються зернові культури чи землі для їхнього вирощування. Це більше промислові відходи. Оце і є раціонально і ефективно. Наші методи – минувшина.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: В Україні створили власну версію Tesla Cybertruck

Чи зміниться ціна на розбавлений бензин?

Усі витрати впадуть на споживача. Складено сказати, на скільки підвищиться ціна такого пального. Але те, що вона виросте, – 100%. Окрім цього, у нас працює повно нелегальних АЗС. Їх ніхто не контролюватиме. Системи контролю якості взагалі немає. Навіть зараз такі заправки закривають через раз, оскільки не можуть знайти важелів для цього. Такі заправки взагалі можуть не додавати спирт у бензин. І цей нелегал отримає додаткові конкурентні переваги.

Чи є альтернатива?

Не бачу жодного позитивного наслідку цієї програми. Її пхали ще 2012 року "регіонали", які хотіли монополізувати ринок спиртів. На щастя, цьому вдалося запобігти. А тепер знову. І покриватися екологією і енергозбереженням. Варто звернути увагу на використання електрики та водню, а не запроваджувати те, від чого світ поволі відмовляється.

За добу автогаз подорожчав на 10-40 коп./л. На 20 травня в середньому коштує 9,09 грн/л.

На заправках ОKKO пальне у середньому подорожчало на 6 коп. - до 9,77 грн/л. Притому ціна автогазу на АЗС ОККО в Київській, Дніпропетровській, Донецькій і Житомирській областях зросла на 20 коп., у Львівській - на 30 коп., у Херсонській - на 10 коп., передає enkorr.

Зараз ви читаєте новину «"Хочемо робити те, що було крутим 20 років тому": експерт розповів про законопроєкт щодо бензину». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 16965
Голосування Як карати п’яних водіїв?
  • Збільшити штраф до 40 тис. грн
  • На рік відправляти на виправні роботи
  • Забирати довічно водійське посвідчення
  • Відновити смертну кару
  • Не карати
  • Читати лекцію про шкоду алкоголю
Переглянути