Киянин В'ячеслав Полтавець переобладнав легковик ЗАЗ-1103 "Славута" на електромобіль.
Бензиновий двигун він замінив електричним і встановив 24 свинцеві акумулятори. На одному заряді електромобіль проїжджає 75 кілометрів. Всі акумулятори заряджаються за 6-7 годин від побутової розетки на 220 вольт.
"Запас ходу можна збільшити на 40-50 кілометрів, якщо замінити свинцеві акумулятори на літієві. Проте навіть зараз, із свинцевими акумуляторами, авто стало більш економічним. Адже не треба кожні 10 тисяч кілометрів робити технічне обслуговування та купувати бензин. Технічне обслуговування для "Славути" обходилося у 600-700 гривень. Єдине, за чим зараз потрібно слідкувати, це стан ходової частини та акумуляторів. Ресурс електродвигуна дуже великий, він не поступається бензиновим, які проходять до капремонту зазвичай 300-600 тисяч кілометрів".
Якщо порахувати споживання електроенергії для заряду електромобіля, то 100 км їзди на ньому обходяться у 4-5 грн по місту. Тоді, як на автомобілі із сучасним бензиновим двигуном – 70 — 90 грн.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Бензин може подешевшати на 15-30 копійок
"Ще я витратив 32 тисячі гривень на переобладнання машини, - розповідає Полтавець. – Купив електродвигун, кабелі, акумулятори, прилади, зарядний пристрій та багато іншого. Деякі деталі я мав, самотужки робив різноманітні кріплення та хомути. Для того, щоб з "нуля" переобладнати "Славуту", потрібно 40 тисяч гривень. Це, не рахуючи вартості роботи".
Електромобіль обладнано 3-фазним 30-кіловатним двигуном. Він може розігнати машину до 110 км/год.
"Цей двигун розрахований на напругу 288 вольт. Він при 6 тисячах обертів непогано тягне навіть під гору. Раз було, що приїхав до мене товариш із Закарпаття із трьома друзями. Всі — комплектацією понад 100 кілограм. Вони разом сіли до мене в "Славуту". Боявся, що машина ледь їхатиме із 550-570 кілограмами в салоні, але двигун добре тягнув. Розганявся з пасажирами до 60-70 кілометрів на годину".
Акумулятори на 44 А/год кожен розташовані під капотом і в багажному відсіці для правильного розподілу ваги. З ними машина стала на 150 кг важчою. Тому чоловік поставив задні підсилені пружини на електромобіль від "Таврії Пікап". На торпеді В'ячеслав встановив нові прилади.
"Амперметр показує навантаження на батарею. Біла коробка з екраном – пульт керування. На його моніторі видно швидкість обертання двигуна та струм, який він споживає. Змінилися і відчуття їзди на машині. Вона стала майже беззвучно працювати."
Коментарі
10