Україна може обійти сплату Росії утилізаційного збору за імпорт авто, закуповуючи їх через Білорусь чи Казахстан.
Таку думку висловив генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів та дилерів Олег Назаренко в ефірі Українського радіо.
"Казахстан і Білорусь як члени Митного союзу не ввели нічого подібного, через них машини можуть завозитись. Тобто на сьогодні Україна теоретично може ввозити автомобілі через ці країни з використанням фірм-"прокладок", - сказав він.
За його словами, щоб уникнути санкцій з боку ВТО, Росія могла би запровадити утилізаційний збір від імені Митного союзу.
"Росія зробила велику помилку, коли вводила це рішення. Я би зробив це ідеально, ввівши це від Митного союзу, який не є членом ВТО. А членами ВТО є окремо всі країни - члени Євросоюзу і сам ЄС. Якби це рішення ввів Митний союз, які претензії?" - зауважив Назаренко.
Експерт також спрогнозував тривале вирішення цієї проблеми, якщо Україна поскаржиться у ВТО.
"ВТО - досить бюрократична організація. Потрібно, щоб спочатку звернулися до конфліктного комітету. Вони будуть вивчати питання, потім рекомендувати", - пояснив Назаренко.
Нагадаємо, з 1 вересня Росія ввела утилізаційний збір на імпортні автомобілі. На думку експертів, це має на меті в першу чергу захистити російський автопром в умовах різкого зниження мит після вступу РФ до СОТ.
У відповідь на дії Росії Кабмін встановив утилізаційний збір на всі автомобілі, що ввозяться з РФ. Згідно з відповідною постановою, юридичні та фізичні особи, які імпортують для вільного обігу транспортні засоби та кузови для них з Російської Федерації, зобов'язані самостійно забезпечити подальшу заготівлю та утилізацію відходів (кузовів, акумуляторів, полімерних, гумових і інших виробів), або укласти договір з профільними підприємствами (що мають потужності і необхідні дозвільні документи) про проведення утилізації з урахуванням затверджених урядом граничних цін.
Коментарі
2