Перша вантажівка ЗІС-150 зійшла з конвеєра сьогодні, 1947 року.
Його спроектували на основі американських вантажівок International K-7 з врахуванням досвіду експлуатації Studebaker US6, які поставляли в період Другої світової війни із США до Радянського Союзу за умовами Ленд-лізу. Система, за якою США, частково на безоплатній основі, передавали союзникам у Другій світовій війні боєприпаси, техніку, продовольство і стратегічну сировину.
Капот машини мав випуклу форму. Кабіна була змішаної конструкції: сталевий лист, фанера, шкірозамінник з ефективною системою опалення. Вітрове скло із системою обігріву складалося з двох половин. Ліва - підйомна і закріплювалася в будь-якому положенні за допомогою кулісного механізму. Зверху розмістили двірники. У задній стінці кабіни вбудували вікно, на зовнішній стороні якого встановили запобіжну решітку. Кузов виготовили з дерева.
Потужність двигуна була 95 к. с. У конструкції ЗІС-150 вперше в історії вітчизняного автомобілебудування застосували п'ятиступеневу коробку передач і пневматичний привід гальм.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Компанію "Кадилак" назвали на честь дослідника
У 1950 році ЗІС-150 модернізували. 1957 року ЗІС-150 замінили на ЗІЛ-164.
9 вересня 1970 року на Волзькому автомобільному заводі почали випускати легкові автомобілі ВАЗ-2101 "Жигулі". Седан коштував 5600 карбованців.
За основу взяли італійський автомобіль Fiat-124 1966 року випуску. Конструкцію автомобіля трохи допрацювали, враховуючи радянські умови. Зокрема, встановили посилені підвіски і кузов, задні дискові гальма замінили на барабанні, збільшили дорожній просвіт. Встановили зовнішнє дзеркало заднього виду, поміняли ручки дверей - зовнішні на втоплені.
Коментарі