Повністю роботизовані великовантажні автомобілі почнуть працювати на Єристівському гірничо-збагачувальному комбінаті Полтавської області до кінця 2021 року. Їздитимуть у кар'єрі без водіїв. Команди і маршрути отримуватимуть від диспетчерів.
Перші шість 220-тонних автомобілів Caterpillar мають поїхати самостійно вже до кінця цього року, каже гендиректор Єристівського ГЗК Крістофер Метью Соціо.
"Зараз диспетчер відправляє указання в бортовий комп'ютер автомобіля. Він інформує водія. Наприклад, про перебудування маршруту. І шофер підлаштовується. Автоматизація передбачає, що указання машина почне виконувати самостійно. Багато водіїв бояться, що втратять роботу. Це не так. Людей перевчимо працювати по-іншому. Вони отримають нові уміння, які покращать їх роботу. На комбінаті не буде скорочень", - сказав Соціо.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Ferrexpo за минулий рік сплатила понад 2,8 млрд грн податків і зборів
Автоматизація автомобілів має проходити поетапно, упевнений керівник ГЗК.
"Система має бути відшліфована і не давати збоїв. Бо наш пріоритет — безпека. Автоматизація матиме багато функцій, які допомагатимуть попередити різні ситуації. Машина буде спинятися, якщо втрачатимемо із нею GPS-зв'язок або по дорозі буде якась перешкода", - додав Крістофер Метью Соціо.
Після відшліфування роботи автоматизованих машин на Єристівському ГЗК, вони почнуть з'являтися і на Полтавському гірничо-збагачувальному комбінаті, який добуває залізну руду із більшого кар'єру.
Єристівський ГЗК має 15 автомобілів, які здатні перевозити 220 тон вантажу. Вартість однієї такої машини: $4 — 4,5 млн.
Єристівський комбінат розташований у місті Горішні Плавні на Полтавщині. Входить до групи Ferrexpo. Промисловий видобуток залізної руди там почали у 2012 році. Нині глибина кар'єру із якого добувають корисні копалини — 175 м, довжина — 2,4 км. Ширина — 1,1 км. За оцінками експертів тут є 1,1 млрд т руди. У 2019 році компанія Ferrexpo виготовила 10,5 млн тонн залізорудних котунів, а у квітні 2020-го - рекордні за всю історію існування компанії 1,06 млн тонн. Продукція йде на експорт. Насамперед у країни Європи та Азії, а також США.
Коментарі