Ексклюзиви
субота, 11 травня 2019 15:38

Авто Штірліца демонструють у Києві
10

Сигналка від Bosch
Фото: Богдан Піхачек
Скриня-багажник надворі. Так задумано з метою збільшення простору в салоні
 Стінка-перегородка між зоною водія і пасажирів
Віконця відчиняються/зачиняються немов заводним ключем
Дворядні місця для пасажирів

Триває найбільший технічний фестиваль України Old Car Land. На виставці представлені чи не всі види транспорту, що придумало людство: від велосипедів до літаків. Між тим, демонструють будівельну, військову, залізничну техніку. У Державному музеї авіації імені О.К. Антонова експонати приїхали з різних куточків України та світу.

Найстаршим "залізним" корифеєм, що беруть участь у показах — вже понад століття. Багато з таких — останні з могікан і вони мають свою унікальну історію. Такі машини належали різним людям, деякі з них були відомі і впливові, працювали у спецструктурах.

Серед численних "ветеранів", Gazeta.ua знайшла Mercedes-Benz Pullman, 1938 року випуску. На схожому, зі слів нинішнього власника олдкара, їздив Макс Отто фон Штіірліц – персонаж кінострічки 17 миттєвостей весни.

"Максим Ісаєв — вигаданий персонаж, а на моєму авто в Україну приїхав цілком реальний офіцер Третього Рейху, в часи Другої світової війни. З інформації що в мене є — його звинуватили у дезертирстві, відізвали у Німеччину і там розстріляли.

А його машина залишилась тут. Довгий час вона перебувала у Криму. Тодішні власники експлуатували її у господарських цілях, возили різні вантажі. Від такої експлуатації і "турботи" вона зазнала руйнацій і у 1970-х роках зовсім "стала". Коли я за нею приїхав — вона була вкрай виснажена, запущена і потребувала реанімації", - розповідає власник Mercedes-а Сергій Мішта.

У власності пана Сергія, транспортний засіб з 2010 року. З тих пір він дбайливо, ретельно, крок за кроком відновлює автомобіль, з метою відтворити його первозданний стан.

"В цьому авто чимало особливостей які навряд зустрінеш у сучасній машині. Цей Мерседес зібраний на стальній рамі. Його кузов — дубовий каркас обшитий листовим металом. З часів його випуску — дерево, здебільшого, зіпсувалось і нам, зокрема з моїм товаришем Сергієм, довелося добре попрацювати щоб відновити зону салону.

Серед особливостей, які не зустрінеш на сучасному авто — централізована система змащування сильнонавантажених вузлів машини. Маніпуляції з лубрикації здійснює водій безпосередньо з місця водія. Для цього конструкцією передбачена невеличка педалька, яку водій застосовує за потреби.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Києві представили Bentley за ціною будинку з 7-ма спальнями

Для багажу, цьому Mercedes, розробники виділи досить непоширене, для сьогодення місце — надворі. Позаду авто, до бампера прикріплена спеціальна платформа, на яку встановлено речову скриню. В ній і задумано перевозити майно. Таке рішення було реалізоване з метою збільшення простору в салоні авто для пасажирів. А це — чергова особливість.

Крім основного дивану для подорожуючих, у середній частині автомобіля є ще й два розкладні сидіння. Відтак — пасажироємність цього Pullman-а складає 6 чоловік, окрім водія. І це тільки місця для сидіння. В салоні залишається ще багато вільного простору", - розповідає Сергій Петрович.

Серед інших особливостей машини — стінка-перегородка між зоною водія і пасажирів. Вона має відсувне сколо-віконечко. Певно, може знадобитись, якщо потрібно "пошепотіти" без "зайвих" вух.

Mercedes-Benz 230 W142 Pullman. Оснащений 2,3-літровим, рядним шестициліндровим двигуном. Цей лімо обладнаний цікавою підвіскою: спереду - поперечна ресора з іншими модулями ходової; позаду — незалежна частина підвіски, що складається з пар пружин і ресори на кожне колесо. З власного досвіду скажу, амортизація цього Мерседеса — чарівна. На ходу протестувати її можливості не було. Проте коли я сів в салон і штучно створив коливання кузова — відчув яке авто вкрай м'яке, пестливе, турботливе. Підвіска гасить погойдування трепетно, немов колиска.

Незвичний у машини і механізм відкриття задніх бокових вікон. Шибки — "відкатні". Для того, щоб змістити скловиріб — передбачена спеціальна ручка. Принцип роботи механізму віддалено нагадує процес активації функцій певних іграшок заводним ключем. Вертиш в одну сторону — скло відсовується, в іншу — засовується.

Попри, колись, запущений стан авто, на машині збереглись оригінальні лінзи фірми Bosch та інші функціональні модулі машини.

"Цей лімузин їздить і досі. Але на шляху комфортної подорожі на ньому стоять певні труднощі. Одна з головних проблем — пальне. Машина сконструйована під 72-й бензин, якого зараз немає, а якщо заливати вище октанове число — можна знищити двигун. Між тим, цей Pullman не такий динамічний, як сучасні авто, тому в наших урбанізованих умовах руху він вже дещо не актуальний", - розповів Сергій Мішта.

Хоч там як, але автомобіль має неповторну атмосферу. Він викликає позитивні емоції, є яскравим представником автоеволюціїі і продовжує нести дух своєї епохи.

Цей олдскульний Mercedes та безліч інших достойних експонатів ви можете побачити на десятому ювілейному фестивалі Old Car Land, що триватиме до 12 травня. Всі охочі можуть відвідати його щодня з 9 ранку до 8 вечора за адресою: Київ, вулиця Медова, 1.

Триває ювілейний десятий фестиваль ретро-автомобілів Old Car Land. Відвідувачам покажуть військову техніку Другої світової війни, виставку автобусів. У спеціальній зоні можна купити ретро-автомобіль.

Зараз ви читаєте новину «Авто Штірліца демонструють у Києві». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 16965
Голосування Як карати п’яних водіїв?
  • Збільшити штраф до 40 тис. грн
  • На рік відправляти на виправні роботи
  • Забирати довічно водійське посвідчення
  • Відновити смертну кару
  • Не карати
  • Читати лекцію про шкоду алкоголю
Переглянути