Ексклюзиви
пʼятниця, 07 листопада 2014 05:30

На відкриття швейного підприємства потрібно 50 тисяч гривень

Автор: ФОТО: Володимир МУКАН
  Анна Коваленко під час столичного фестивалю українських товарів показує одяг власної торговельної марки ”Мастхев”. Створила її разом із подругою чотири роки тому
Анна Коваленко під час столичного фестивалю українських товарів показує одяг власної торговельної марки ”Мастхев”. Створила її разом із подругою чотири роки тому

— Відкрили магазин у Бердичеві на Житомирщині. Позичили на бізнес 4 тисячі доларів. Спочатку торгували одягом із Китаю, але він був не дуже якісним. Тому почали розробляти власні моделі, — розповідає 27-річна Анна Коваленко. 2010-го з подругою Анастасією Янковенко, 27 років, заснували торгову марку одягу "Мастхев".

— Шили в ательє і на невеликих підприємствах. Перше замовлення було 40 одиниць одягу — п'ять видів сорочок та два суконь. Але підприємства не вкладалися у терміни. Підводили нас. Через півтора року відкрили власний цех. Взяли на роботу двох швей та закрійника. Винайняли приміщення на 20 "квадратів". Обладнання обійшлося приблизно в 16 тисяч гривень. Зараз на відкриття швейного цеху потрібно близько 50 тисяч гривень. Знайти хороших швей і закрійників не проблема. В нас на фабриці в Бердичеві працюють жінки 45–55 років.

Одяг подруги продають через інтернет і в столичному бутіку на вул. Коцюбинського.

— Ми не дизайнери і не художники. Придумуємо універсальний одяг, що підходив би до різних образів, — каже Анна. — Наприклад, щоб сукня личила і до балеток, і до підборів. У Бердичеві наш одяг не дуже був затребуваний. Почали продавати через соц­мережі. Фотографувала Настю в нашому одязі й виставляла світлини в інтернеті. Після цього стали краще купувати. Змогли винайняти більше приміщення для цеху. Всім радимо починати продажі з інтернету, бо не потрібно платити за оренду приміщення, рекламу. Хороший варіант просування продукції — співпраця з телеканалами. Ми одягли в наші сукні телеведучу Ольгу Фреймут, коли вона вела передачу "Ревізор" на "Новому каналі". Після цього отримали значно більше замовлень.

70% асортименту "Мастхев" — сукні. Їх продають по 600–1000 грн, кофтини та футболки — від 299 грн.

— Деякі моделі шиємо з української тканини. Але наші виробники ніби ховаються від замовлень. Їх важко знайти. І асортимент тканин невеликий. Тому закуповуємо європейські. Через це вартість одягу залежить від курсу долара.

Жовту сукню від "Мастхев" за 899 грн купила дружина президента 52-річна Марина Порошенко. Прийшла в ній 23 серпня до Софійського собору на День прапора.

— Три роки працював у збиток, лише на четвертий почав заробляти, — говорить дизайнер 32-річний Андре Тан. Відкрив мережу магазинів жіночого одягу "А.Тан". Шиє на 19 фаб­риках.

— Конкурувати з турецьким і китайським вбранням по цінах важко, бо в цих країнах дешева праця, власні тканина і фурнітура. Також знижують собівартість великі обсяги виробництва. Однак в українського одягу є переваги. Він якісніший, пошитий з натуральної тканини. У вартості більша складова — це витрати на матеріал, а в іноземного — на логістику. Дорожчає вітчизняний одяг теж не так сильно, як іноземний. Наприклад, вартість іспанського "Зара" зросла після падіння гривні на 60 відсотків, мій — на 25. І то через те, що вожу тканину з Італії, фурнітуру — з Туреччини. Купую їх за долари та євро. Була б вітчизняна тканина, не піднімав би цін. Але в Україні мало підприємств виготовляють тканини. Ще й не завжди охоче співпрацюють. П'ять років тому зробив замовлення на Чернігівській фабриці. Досі його не виконали. Треба була тканина на одяг для персоналу авіакомпанії. І я замовляв немало — до двох тисяч метрів.

Друкують на дешевих футболках тризуби

Невеликий цех на дві швейні машинки даватиме 30–40 тис. грн прибутку на місяць.

— Нині вигідно починати бізнес із пошиття одягу, бо люди патріотично налаштовані й готові купувати вітчизняне, — говорить 33-річний Володимир Марченко, аналітик консалтингової компанії "ЕйЕфЕс".

— Користуватимуться попитом недорогі жіночі кофтинки, чоловічі сорочки, футболки. Можна використовувати за зразок турецький чи китайський одяг. Матеріал не обов'язково повинен бути 100-відсотково натуральним. Понад 10 тисяч гривень на тиждень заробляють фірми, що друкують на дешевих футболках тризуби. Торгують через інтернет. Собівартість такої — 150 гривень, а продають за 350.

Зараз ви читаєте новину «На відкриття швейного підприємства потрібно 50 тисяч гривень». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути