вівторок, 02 грудня 2014 13:01

Тепер тему революції для себе закрив. Хочу, аби щось подібне відбулося в Росії
2

Картину ”Привид революції” Василь Цаголов написав позаторік олією на полотні розміром 265 на 523 сантиметри. У Saatchi Gallery її можна побачити до 3 листопада
Фото: картина: Василь Цаголов
Василь ЦАГОЛОВ, 57 років, художник. Народився в місті Дігора в Північній Осетії, Росія. 20-річним вступив до художньої школи у Владикавказі. Згодом навчався в київській Академії мистецтв на факультеті живопису. Живе у Києві на Позняках, там має майстерню. 2003-го виставив у Москві серію робіт ”Українські X-files” у галереї Марата Гельмана. На картинах сині інопланетяни грали на бандурі, сапали картоплю. Багато виставляється за кордоном. Є одним із найдорожчих українських художників. 2009 року роботу ”Офісна любов-2” купили на лондонському аукціоні Phillips de Pury & Company за $53600. На картині зображено, як пара займається оральним сексом у офісі. ”Навряд чи мої полотна можна повісити вдома: вони занадто соціальні й провокативні. Коли роботу продав, далі не цікавлюся, де вона висітиме, хай навіть у туалеті”. Удома – жодної своєї картини. Одружений, має 8-річного сина і 15-місячну доньку. Щодня гуляє з дітьми. ”Я не такий художник: прийшла муза – відчепіться від мене. Вмію готувати більше, ніж смажена картопля і яєшня”

"Передчуття: українське мистецтво сьогодні" – під такою назвою в лондонській Saatchi Gallery виставили роботи 38 сучасних українських художників. Серед них – полотно Василя Цаголова "Привид революції"

Картину "Привид революції" написав за рік до самої революції. Є худож­ники, які висмоктують ідею з пальця. У мене добре працюють локатори – ловлю те, що літає в повітрі. Тоді по всьому світі тривали заворушення. Кнопкою запуску для картини став протест донецьких пенсіо­нерів із вилами у листопаді 2011-го. Їм пенсій не виплатили. Мені потрібна була ця місцева, українська палітра, а не просто якісь страйки в Америці. Хоч подія й регіональна, там складний букет сенсів. На картині зобразив усе пострадянське. Вила – зброя безжального божевільного бунту. Дуже доступна. Це атрибут радянський, селянський, архаїчний і звіриний. За вила беруться, коли вже з'їжджає планка, бо довели. У мене – це символ протестної зброї. Тепер Ляшко зробив їх своїм політичним логотипом.

Поруч із людьми біжать скелети. Це данина масовій культурі: у стрічці "Володар кілець" для перемоги героям потрібна була допомога потойбічного світу. Це я так іронізую над фільмом і над самою ідеєю революції: мовляв, мертві також на боці протестувальників. На картині різні типажі: пенсіонери, люди у спортивному, чоловік у костюмі й краватці – це збірний портрет соціуму. Згори на них падають гроші, як листя з дерев. Люди з вилами не звертають на них уваги. Бувають ситуації, коли гроші – ніщо. Просто папірці.

У лівому куті картини видно шматок червоного полотна. Це натяк на прапор, бо є штамп: усе протестне – червоного кольору.

Спершу намалював ескіз розміром із сірникову коробку, потім – більший. Часом роблю фотозйомку: я ж не Рєпін, який збирав натовп натурників. Для цієї роботи запросив сфотографуватися кількох знайомих. Над картиною працював три тижні. Закінчив перед самою бієнале "Арсенале".

У темі революції мене не цікавлять вожді, які прийдуть завдяки їй. Віддав данину звичайним героям. Картина – не трагічна й без героїки. Цього не можна допускати в мистецтві: занадто серйозна робота виглядає смішно, театрально. У будь-якій ситуації треба знаходити привід для іронії. Мені часто кажуть, що малюю анекдоти. Це частково так – не хочу плакати й писати трагічні картини. Мені самому має бути цікаво й потішно.

Ця робота відкрила серію картин про революцію. "Критичний градус" майже збігається з кадром, коли спецназ лупив мирних людей на Майдані. Її написав за чотири місяці до подій. Інша – "Коктейль Молотова": там чоловік у шапці-вушанці, штани в нього сповзли до колін, видно труси, розмаху­ється пляшкою із запальною сумішшю. Її повинні були виставити в "Мистецькому Арсеналі", але потім, мабуть, побоялися – на виставку мав прийти Янукович. На іншій роботі сексапільна дівчина в червоному з бензопилкою хоче все потрощити в кімнаті з червоними знаменами і бюстом Ілліча. Її написав за рік до ленінопаду. 2012-го відчував, що все іде до революції, і сам цього прагнув. Тепер тему революції для себе закрив. Хочу, аби щось подібне відбулося в Росії.

Зараз ви читаєте новину «Тепер тему революції для себе закрив. Хочу, аби щось подібне відбулося в Росії». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути