вівторок, 17 листопада 2015 07:30

Поліцейські не використовуватимуть жезлів

7 листопада обов'язки Державтоінспекції перейшли до поліції. Це передбачає закон про Національну поліцію.

— Основні положення Правил дорожнього руху не змінилися. Та оскільки поліція на дорозі працюватиме за американським зразком, водіям потрібно пристосуватися до деяких нововведень, — каже 54-річний Вадим Карнаухов, віце-президент Міжнародної федерації захисту прав водіїв. Розповідає, які зміни очікують на автомобілістів.

Повноваження поліцейських зросли, порівняно з тими, що були в автоінспекторів?

— Рішення поліцейських — більш вагоме. Їхні звинувачення також можна буде оскаржувати в суді. Але якщо раніше інспектор мав надати докази вини водія, то тепер водій повинен довести, що він — правий. Такі норми у Західній Європі.

Як зміниться система ­штрафів?

— Вони вже не мають вилки — від і до. Сума фіксована. Раніше штраф був від 340 до 425 гривень, а зараз ­становитиме 340 гривень. Правоохоронці не можуть на свій розсуд збільшувати чи зменшувати його.

Запроваджується бонусна система. Раз на рік водіям нараховуватимуть 150 балів. За кожне порушення, яке зафіксувала камера, зніматимуть 50. Коли бали закінчаться, потрібно буде заплатити штраф.

Чи виправдані такі бонуси?

— Так, бонусна система добре себе зарекомендувала в Європі та Америці. Різні ж ситуації бувають. Інколи людина поспішає чи неуважна. Для свідомих водіїв — це хороший виховний момент.

Процедура зупинки авто змінилася?

— Поліцейські не ховаються в кущах чи десь за рогом, щоб підловити порушника. Їхні машини стоять завжди зі ввімкненими синіми маячками. Поліція спинятиме машину не жезлом, а рукою. Можливо, червоною мигалкою на машині. Або обганятиме порушника й у мегафон проситиме зупинитись. Поліцейський, як і даїшник, має представитися й повідомити причину зупинки. Водію не обов'язково виходити.

Які документи поліцейські складають для штрафу?

— Поліцейські не складатимуть протокол. Лише виписуватимуть постанову. Якщо порушення зафіксує камера, постанова надійде водієві поштою чи на електронну адресу.

Багато автомобілів продають за генеральним дорученням. Як за номером машини визначатимуть, хто був за кермом?

— Камери роблять чітке зображення автомобіля, номера та людини за кермом. Звісно, будуть труднощі. Протокол із фото надходитиме поштою людині, на яку зареєстроване авто. Якщо в автомобілі була не вона, має звернутися в поліцію з цим листом, й надати докази, що авто продане.

Де вже працюють ці камери?

— На Бориспільській і Житомирській трасах. Бракує грошей, щоб установити їх по всій Україні. Але з часом таких фіксаторів буде більше. Камера виключає суб'єктивний підхід. Наприклад, ручні радари даїшники нерідко направляли на одну машину, а фотографували іншу, знімали показники швидкості, рухаючи радар. Так фіксували значно вищу швидкість, ніж вона була насправді. Важко було щось довести.

В інших країнах встановлюють порожні бокси з попередженням про відеофіксацію. Водії думають, що там справжня камера, і не перевищують швидкість. Думаю, в нас теж ставитимуть обманки.

В Україні вже запроваджували камери на дорогах у 2007–2008 роках. Однак водії оскаржували ті штрафи в судах. Чи не буде такого зараз?

— Тоді у законодавстві йшлося, що протокол має складати працівник ДАІ. Тому протоколи автофіксації суд визнавав недійсними. Зараз протоколи автоматичних систем легітимні.

Які недоліки є у нововведеннях?

— Запровадження евакуаторів. Якщо людина порушила правила паркування чи поставила авто на пішохідному переході, то краще її оштрафувати. Прикріпити квитанцію на лобове скло. Якщо не сплатить — нараховувати пеню. Евакуатор — це стрес для водіїв. Як показала практика попередніх років, люди по два дні не могли знайти, де ділася їхня машина. Штрафмайданчик зазвичай — кілометрів за 10 від міста. Авто не опечатують. Тому велика ймовірність, що із салону щось поцуплять або подеруть кузов при транспортуванні.

Чи братимуть поліцейські хабарі — наприклад, 50 відсотків від штрафу?

— Поки що таких випадків не було. У поліцейських і міліціонерів різні підходи до працевлаштування. Для даїшників — це був бізнес-план. Вони за кілька років заробляли на машину. Для поліцейських — бажання змінювати суспільство. Як довго поліцейські будуть чесними, залежатиме від ситуації у державі. Якщо корупція залишиться в судах, медицині й освіті, то і частина поліцейських стануть корумповані.

10 причин для зупинки авто:

— водій порушив Правила дорожнього руху;

— на авто немає номерного знака, він неправильно розміщений, закритий або його неможливо прочитати з відстані 20 метрів;

— є очевидна несправність машини;

— є інформація про причетність водія чи пасажирів до аварії чи іншого порушення;

— авто в розшуку;

— потреба опитати водія чи пасажирів як свідків;

— необхідність допомогти водієві іншого авто;

— місцевий орган влади обмежив рух;

— прикріплений вантаж на авто створює небезпеку для інших учасників руху;

— водій неправильно використовує світлові або звукові сигнали.

40 терміналів для сплати штрафів карткою видали дорожній поліції. Поки що їх мають лише поліцейські на Бориспільській і Житомирській трасах. Там почала працювати система відеофіксації порушень.

Поліція затримуватиме автомобілі з номерними знаками невизнаних республік. Про це повідомляє прес-служба відомства. Серед невизнаних держав найближче до України — При­дністров'я, Нагірно-Карабахська республіка, ДНР, ЛНР, Південна Осетія та Абхазія. Наявність таких номерів прирівнюватимуть до відсутності номерного знака.

Зараз ви читаєте новину «Поліцейські не використовуватимуть жезлів». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути