пʼятниця, 23 листопада 2018 15:41

Буде більше зарядних станцій і вживаних "Ніссан Ліф"- експерт про наслідки податкових канікул для електрокарів

Буде більше зарядних станцій і вживаних "Ніссан Ліф"- експерт про наслідки податкових канікул для електрокарів
Суттєвих змін не буде, бо режим діяв з січня цього року, - Олег Омельницький щодо продовження пільгового режиму для електромобілів. Фото: autocentre.ua

Верховна Рада продовжила пільговий режим ввезення електромобілів. Це передбачає законопроект № 9620.

Цей законопроект "бюджетного пакету" з податковими змінами парламентарі ухвалили під ранок 23 листопада, перед голосуванням за державний бюджет.

За перші 9 місяців 2018-го реєстрації електромобілів в Україні зросли на 54% порівняно з аналогічним періодом 2017-го - до 3 798 одиниць. Якщо в першому кварталі кількість реєстрацій автомобілів із електроприводом майже не зросла, то в другому і третьому українці стали активно використовувати пільгові умови ввезення.

У статистику увійшли первинні та вторинні реєстрації електромобілів, а також ввезені з-за кордону (за інформацією митниці), перереєстрації та тимчасові реєстрації до уваги не брали.

У загальній кількості реєстрацій на частку первинних припадає 35,5%, або 1 348 автомобілів. Вторинні реєстрації склали 2 287 автомобілів (60,2%) проти 1 325 (53,7%) роком раніше, ввезені з-за кордону - 163 автомобіля (4,3%) проти 251 (10,2%).

- Без сплати податків і акцизу машини ввозитимуть ще чотири роки. Це означає, що електромобілі не подорожчають з нового року, - говорить Gazeta.ua автоексперт і директор компанії "Автоконсалтинг" Олег Омельницький. - Оскільки частка нових авто на електротязі - 1-2 відсотки, треба стимулювати їх імпорт. Потрібно концентрувати пільги, поділяти їх на два типи: для нових електромобілів і старих. Це найбільш прийнятний варіант для нашої країни. Наприклад, на 100 відсотків відмінити ПДВ на нові автомобілі і на 50 - на вживані. А акциз повністю відмінити на ті, й ті. Таким чином, вигідніше буде купити нове авто, а не п'ятирічну машину з віджившою свій вік батареєю.

Як продовження пільгового режиму вплине на авторинок України?

- Суттєвих змін не буде, бо режим діяв з січня цього року. Ціни залишаться на тому ж рівні. Продажі також лишаться без змін, бо вийшли на сталий рівень. Прийняття цього закону корисне торгівцям вживаними електромобілями. За підсумками 9 місяців дії пільги, найбільший зиск від звільнення сплати ПДВ та акцизу отримали саме вони. Продажі зросли на 78 відсотків. Не корисно - охочим виробляти електромобілі в Україні.

Які головні переваги цього закону?

- Переваги у тому, що збільшиться парк електромобілів і зменшиться підтримка нафтового пального. Покращиться екологічна ситуація в містах. В Україні стане більше зарядних станцій, бо їх потребуватимуть власники електромобілів.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Дешевше нікуди - показали "український" електромобіль

А недоліки?

- Продовження пільгового режиму ставить хрест на спробах почати виробництво електромобілів в Україні. Це головний недолік. По-перше - імпортувати електромобіль буде дешевше, ніж купити подібне українського виробництва. По-друге - щоб розпочати виробництво електромобілів в Україні, потрібні великі інвестиції. Ніхто не стане цього робити, коли можна імпортувати машину без жодного податку з будь-якої точки світу. З діючою пільгою сьогодні можна відкрити фірму, завтра імпортувати бажану кількість електромобілів. З персоналу дві людини - директор і бухгалтер. Наступний недолік - ввезення старих машин з тих ринків, де вони непотрібні. Більшість ввезених електромобілів вживані. Їхній середній вік 3-5 років. Країна поступово ставатиме звалищем електромобілів. Перетвориться на місце утилізації автомобілів з розвинених країн. Ймовірно, автомобілі здаватимуть на метал, а батареї утилізуватимуть. Як це відбуватиметься і хто це робитиме, не відомо. Адже це питання в нашій країні не врегульоване.

Продажі також лишаться без змін, бо вийшли на сталий рівень

Як вплине на державний бюджет продовження пільгового режиму?

- Загалом ніяк. Оскільки український ринок електромобілів малий, скасування ПДВ і акцизу в масштабах країни неістотне. Це крапля в морі.

Якого віку і яких марок авто найбільше імпортуватимуть?

- Тут ситуація також залишиться незмінною. Вік автівок не перевищує 5 років. Старт масового випуску електромобілів в усьому світі почався 2013 року, коли на ринок вийшов японський Nissan Leaf. Його поставки зараз складають 70 відсотків від загальної кількості ввезених машин. Далі - німецький BMW i3 і американська Tesla Model S. Ця пропорція збережеться.

8 листопада Верховна Рада України прийняла в другому читанні законопроекти №8487 і №8488. Вони, зокрема, зменшують акциз на розмитнення легкових автомобілів і підсилюють відповідальність за порушення митних правил, зокрема, для осіб, які ввозять в Україну авто в режимі транзиту або тимчасового ввезення. Нові штрафи почнуть діяти після 180 днів з дня набрання законами чинності (з 25 листопада).

25 листопада власники автомобілів на єврономерах перекрили три пункти пропуску у Львівській області та два на Волині.

27 листопада Чернівецька митниця Державної фіскальної служби оформила перший транспортний засіб на єврономерах за новими пільговими умовами. Українець розмитнив свій легковий автомобіль з дизельним двигуном Renault Laguna 2004 року випуску з німецької реєстрацією. Заплатив до державного бюджету понад 49,3 тис. грн, повідомили в прес-службі ДФС.

Зараз ви читаєте новину «Буде більше зарядних станцій і вживаних "Ніссан Ліф"- експерт про наслідки податкових канікул для електрокарів». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 16965
Голосування Як карати п’яних водіїв?
  • Збільшити штраф до 40 тис. грн
  • На рік відправляти на виправні роботи
  • Забирати довічно водійське посвідчення
  • Відновити смертну кару
  • Не карати
  • Читати лекцію про шкоду алкоголю
Переглянути