вівторок, 05 березня 2013 13:47

Як уникнути несправедливого обвинувачення даішниками після обгону?

Як уникнути несправедливого обвинувачення даішниками після обгону?
Фото: tsn.ua

Найбільше сумнівних штрафів працівники ДАІ виписують на водіїв після обгону.

Про це у коментарі Gazeta.ua розповів столичний автоюрист Богдан Глядик.

За його словами, більшість складених протоколів суперечать закону, а даішники використовують незнання правил автомобілістів і звинувачують їх в тих порушеннях, яких вони не робили.

Глядик розповів, як уникнути несправедливого обвинувачення працівниками ДАІ після обгону.

- Водій розпочав обгін на двосмуговій заміській дорозі одразу двох автомобілів. Коли обганяв другу машину, побачив знак "Обгін заборонено." Він все одно продовжив обгін другого авто, щоб не підрізати перше. Водія зупинили співробітники ДАІ й наклали штраф 510 грн. Звинуватили у "недотриманні вимог дорожніх знаків". Чи винен водій?

- Водій не винен, бо розпочав обгін до дії знаку. Якби він перервав маневр. То створив би аварійну ситуацію, тому мусив його продовжити. У протоколі водій мав би написати, що не згоден із порушеннями й пояснити ситуацію. У суді виграв би справу. При будь-яких спірних обвинуваченнях раджу не погоджуватися із порушеннями в протоколі. Часто буває, що людина повірить інспектору, який ще й тицьне йому якийсь пункт із правил, а потім через кілька годин зрозуміє, що не винна.

- Якби водій у цій ситуації показав інспектору запис із відеореєстратора, він би не виписав протокол?

- Є різні інспектори. Більшість таких, що якщо зупинили, то протокол випишуть точно. Як би їм водій не доводив свою невинність. Тому в протоколі слід описати ситуацію, вказати що є запис із відеореєстратора, не погодитись із приписаним порушенням. Потрібно зателефонувати на гарячу лінію ДАІ й поскаржитися на інспектора. А потім відстояти себе в суді. Чим більше справ, виграних у інспектора в суді, тим більша ймовірність, що його позбавлять премії або надбавки.

- Водій розігнався до 100 км/год і розпочав обгін вантажівки на двосмуговій дорозі, де дозволена максимальна швидкість 90 км/год. Його зупиняють співробітники ДАІ й складають протокол, вказують порушення "за недотримання вимог дорожніх знаків". Штраф становить від 250 до 350 грн. Чи правомірними є дії співробітників ДАІ?

- Це доволі поширений прийом даішників. Насправді, при перевищенні швидкості вони мають складати протокол за статтею 122, пунктом 1 "Перевищення швидкості понад 20 км/год". Оскільки швидкість була перевищена на 10 км/год, то штрафу вони не мали виписувати. Однак є різні психологічні фактори: коли даішники бачать, що водій хвилюється, він невпевнений, вони пред'являють одразу кілька порушень. Говорять про вилучення посвідчення. А потім ніби йдуть на поступки й виписують протокол за одне порушення. Приємно вражений таким ставленням водій підписується. А потім платить штраф за те, чого не скоював.

- Чи часто інспектори пишуть у протоколі ті звинувачення, яких водій не скоював? Які випадки траплялися у вашій практиці?

- На жаль, таке буває. Тому треба дуже уважно слухати пред'явлене звинувачення інспектором, а потім дивитися, що він пише в протоколі. Одного мого клієнта зупинили за порушення швидкісного режиму. Сказали, що він створив аварійну ситуацію. А статтю штрафу в протоколі написали "Керування у стані сп'яніння". Клієнт підписав протокол. У суді вже нічого не можна було довести. У чоловіка вилучили посвідчення на рік й він заплатив штраф 2550 гривень.

- О 6 годині ранку в Києві водій під час обгону тролейбуса завершив маневр за 5 метрів до перехрестя. Працівники ДАІ склали протокол за статтею "створення аварійної ситуації" й наклали штраф 680 грн. Вилучили водійське посвідчення. Що таке аварійна ситуація?

- Створення аварійної ситуації може бути лише тоді, коли є потерпілі, двоє свідків або водії транспортних засобів, яким перешкодили рухатися - підрізали чи різко загальмували перед ними. Якщо водій тролейбуса не висував ніяких претензій, то це не аварійна ситуація. Такі справи без свідків водії зазвичай виграють у судах. Часто співробітники ДАІ включають до інших скоєних порушень (перевищення швидкості, проїзд на заборонний знак) створення аварійної ситуації, щоб оформити більший штраф.

Зараз ви читаєте новину «Як уникнути несправедливого обвинувачення даішниками після обгону?». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

3

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 16965
Голосування Як карати п’яних водіїв?
  • Збільшити штраф до 40 тис. грн
  • На рік відправляти на виправні роботи
  • Забирати довічно водійське посвідчення
  • Відновити смертну кару
  • Не карати
  • Читати лекцію про шкоду алкоголю
Переглянути