неділя, 23 квітня 2017 14:27

На воду спустили єдиний лайнер, який брав участь у двох світових війнах
8

"Аквітанія" - британський пасажирський лайнер, що належав компанії "Кунард Лайн" "Cunard Line" ( "Cunard Line"). Він увійшов в історію як останній і один з найкрасивіших чотирьохтрубних пасажирських лайнерів. Після того як на трансатлантичних лайнерах зникли вітрила, труба стала критерієм солідності, респектабельності і надійності пароплава.

Автор: sfw.so
  Лайнер "Аквітанія"
Лайнер "Аквітанія"

23 квітня 1913 року на воду спустили лайнер "Аквітанія".

Довжина судна – 274,6 м. Ширина – 29,6 м. Екіпаж – 972 людини.

Компанія називала судна на честь римських провінцій. Назва "Аквітанії" походить від області у теперішній південно-західній Франції.

Після спуску корабля на воду його почали оздоблювати. Робота тривала тринадцять місяців і 29 травня 1914 року "Аквітанія" ввели в експлуатацію.

Автор: sfw.so
  "Аквітанія" як військовий транспорт
"Аквітанія" як військовий транспорт

Серед побудованих перед Першою світовою, лайнер "Аквітанія" визнали найкрасивішим у Атлантиці.

Між трубами 9-палубного пароплавао міг розміститися залізничний склад з паровоза і восьми вагонів.

За один рейс Аквітанія перевозила через океан ціле селище міського типу — 3230 осіб.

Сумний досвід нещасливого пароплава "Титаніка" був якоюсь мірою врахований при будівництві "Аквітанії".

Автор: sfw.so
  "Аквітанія".
"Аквітанія".

По всій довжині корпусу спорудили подвійне дно. Корпус розділили 16 водонепроникними перегородками на відсіки. Пам'ятаючи долю "Титаніка", більшість перебірок підняли на 6 м вище вантажної ватерлінії. Машинне відділення було розділене двома поздовжніми перегородками на три відсіки. Щоб у разі затоплення частини двигунів, решта продовжували нормально працювати.

З початком Першої світової війни "Аквітанія" стала одиниця Королівського флоту. Спочатку використовувалася як озброєний комерційний крейсер. Цей варіант виявився невдалим, оскільки витрачалось багато палива. Потім її перетворили на транспортне судно. Ближче до кінця війни її використовували як госпітальне судно.

Автор: sfw.so
  "Аквітанія" вже на рідкому паливі. 1920 рік
"Аквітанія" вже на рідкому паливі. 1920 рік
Автор: sfw.so
  "Аквітанія" в камуфляжі як транспортне судно
"Аквітанія" в камуфляжі як транспортне судно

Після Першої світової "Аквітанія" перетворилася на один з найбільш вигідних океанських лайнерів за всю історію. Гроші тепер надходили від кінозірок, аристократів, політиків. "Аквітанія" стала їх фаворитом, оскільки 1920-ті були одним з найвигідніших періодів в історії океанських подорожей.

Автор: sfw.so
  "Аквітанія" в часи Другої світової війни
"Аквітанія" в часи Другої світової війни

Під час Другої світової війни "Аквітанія" блискуче виконувала свої обов'язки.

Автор: sfw.so
  Останній рейс
Останній рейс

Коли Німеччина капітулювала в 1945 році, для лайнерів війна ще не закінчилася. Перш ніж вони повернулися до своєї комерційної діяльності, вони повинні були транспортувати війська назад. Для "Аквітанії" це тривало до 1949 року.

Після закінчення другої світової війни "Аквітанію" не переобладнали на розкішний лайнер. ЇЇ використовували для пасажирського обслуговування.

З цього часу "Аквітанія" перевозила емігрантів між Саутгемптоном і Галифаксом. Працювала на цій лінії тільки протягом наступного року.

"Кунард Лайн" розуміли, що їх неймовірна "Аквітанія" безповоротно застаріла. Наприкінці 1949-го фортепіано провалилося на нижню палубу. Лайнер розвалювався. Труби майже падали на палубу, вони були тонкі і важкі через корозію.

Автор: sfw.so
  Лайнер "Аквітнаія" відправляють на злам
Лайнер "Аквітнаія" відправляють на злам

Лайнер відправили на злам у лютому 1950 року.

"Аквітанія" пройшла три мільйони миль, здійснивши майже 450 рейсів.

Вона стала останнім із справжніх "плаваючих палаців".

Цікавий епізод стався з "Аквітанією" на початку Другої світової війни. Пароплав наближався до берегів Європи. Біля французького узбережжя до лайнера підійшов англійський есмінець і просигналив: "Чотирьохтрубний пароплав, повідомте ваші позивні". На що роздратований капітан відповів: "Невже ви не знаєте, що у світі зараз існує тільки один чотирьохтрубний пароплав?".

Зараз ви читаєте новину «На воду спустили єдиний лайнер, який брав участь у двох світових війнах». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути